Ingezonden persbericht

PERSBERICHT VOOR DIRECTE PUBLICATIE

Nieuwe subsidieregelingen voor elektronisch zaken doen van kracht

Samenwerking NIC en 't WEB maakt elektronisch zaken doen voor noordelijke ondernemers aantrekkelijk.

Groningen, 17 juni 2002

Sinds april 2002 is de nieuwe subsidieregeling E-Business van kracht. De regeling is van toepassing voor bedrijven in de noordelijke provincies die willen investeren in E-Business. Doel van de regeling is MKB-ondernemingen in Noord-Nederland te ondersteunen bij het ontwikkelen van elektronisch zakendoen. De subsidieregeling is niet bestemd voor bedrijven die een website willen opzetten die als digitale brochure dient, maar bestemd voor de fasen daarna. Ook voor het optimaliseren van de bedrijfsvoering waarbij automatisering een belangrijk onderdeel is, zijn in Noord-Nederland regelingen aanwezig.

Om elektronisch zaken doen financieel aantrekkelijk te maken hebben ICT-dienstverlener Notenbomer Internet Center in Groningen en de subsidie-afdeling van 't WEB besloten tot een samenwerking. MKB-ondernemingen in Noord-Nederland die ICT-diensten afnemen van NIC kunnen in aanmerking komen voor subsidie. Voor alle subsidieregelingen geldt dat zowel de dienstverlening als de MKB-onderneming aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Mede om deze reden zal de subsidieaanvraag worden gecoördineerd door 't WEB.

Notenbomer Internet Center heeft als missie om technologie toegankelijk te maken voor iedereen. NIC verzorgt reeds 6 jaar gebruiksvriendelijke Intranet- en Internetoplossingen voor zowel profit- als non-profitorganisaties. Daarbij ligt de nadruk op eenvoudig te bedienen informatie beheersystemen.
't WEB is een landelijk multi-disciplinair opleidings-, advies- en subsidiebureau. Het bureau levert reeds 10 jaar ondersteunende diensten op verschillende functionele gebieden zoals Arbo-veiligheid-milieu, kwaliteit, personeel & organisatie die ervoor zorgen dat organisaties beter functioneren. Met betrekking tot subsidies worden door 't WEB, in samenwerking met subsidieverstrekkende instellingen, de optimale regelingen geïnventariseerd en aangevraagd/gecoördineerd.

Meer informatie over de subsidieregeling E-Business treft u aan op de website www.notenbomer.nl. De subsidieregeling E-Business is geldig tot 2004. Voor overige subsidie-informatie of regelingen: www.tweb.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Notenbomer Internet Center bv
René Notenbomer