Persbericht

Nieuwe versie QAD Applications biedt toepassingen voor Web-interface en e-business 'QAD/Connects'-architectuur verbindt gebruikers met elkaar, met databronnen, andere applicaties en e-business.

Nieuwegein, 21 juni 1999 - QAD (Nasdaq: QADI), internationaal leverancier van administratief-logistieke softwareoplossingen, introduceert versie 9.0 van haar succesvolle ERP-product MFG/PRO. De nieuwe software is voorzien van een Web-interface, geheel gebouwd in 100% Java, en een reeks e-business-applicaties die zowel via Internet als intranet gebruikt kunnen worden.

QAD/Connects De nieuwe architectuur waarop QAD 9.0 gebaseerd is, heet QAD/Connects en biedt flexibele verbindingen tussen verschillende typen gebruikers, andere applicaties, het Internet en e-business. Dit laatste onderdeel omvat Sales Force Automation en maakt transacties met partners en afnemers mogelijk via het Internet. Bestaande QAD-gebruikers kunnen met deze uitbreiding eenvoudig kapitaliseren op hun eerdere investeringen in MFG/PRO, terwijl nieuwe gebruikers per direct de modernste Internetfaciliteiten in hun applicatie hebben.

Net User Interface QAD's enterprise-applicaties bieden nu allemaal de voordelen van een Net User Interface (Net-UI) die 100% Java-compatibel is en gebruikt kan worden met zowel Netscape als Internet Explorer. Beveiliging wordt gehandhaafd door het op gebruikersniveau definiëren van de geautoriseerde data.

Via het dynamisch verbinden van URL's kunnen QAD-gebruikers met hun 9.0-software toegang hebben tot de (dynamische) zakelijke data van andere Web-sites, zoals logistieke gegevens, kredietgegevens en andere relevante informatie. Zo kan een bedrijf vanuit MFG/PRO via de Federal Express Web-site de meest actuele gegevens krijgen over haar verschillende zendingen.

E-business-suite Met de QAD 9.0-software komt een reeks e-business-toepassingen beschikbaar voor het afhandelen van on line transacties voor elk type gebruiker: interne, mobiele, handelspartners en incidentele gebruikers. De e-business-suite omvat onder meer een Customer Relationship Management-suite van Sales Force Automation- en configuratietoepassingen, een Internet selfservice kennisdatabank voor helpdesk- en field service-medewerkers en volledige HTML-faciliteiten voor handelspartners ten behoeve van orderinvoer en afhandeling, inclusief beveiligde browsertoegang tot de toegestane informatie. Tevens biedt het product HTML Storefront-faciliteiten, geoptimaliseerde Advanced Planning & Scheduling-faciliteiten, e-commerce messaging (synchroon en asynchroon) voor onder meer EDI-, XML- en e-mail-protocollen, en ondersteuning van de Open Applications Group Business Object Documents (BOD's).

QAD QAD, opgericht in 1979, is een vooraanstaand leverancier van ERP-software en extended Supply Chain-oplossingen voor multinationale bedrijven, met speciale aandacht voor het middelgrote bedrijf. Het QAD Applications-softwarepakket MFG/PRO is leverbaar in 26 talen, ondersteunt meerdere valuta en versnelt de bedrijfsprocessen bij meer dan 4.000 bedrijven in meer dan 80 landen. De QAD Applications-software is ideaal voor decentraal gebruik en specifiek ontwikkeld voor wereldwijd opererende fabrikanten in de volgende doelsectoren: auto-industrie, consumentengoederen, elektronica, levensmiddelen en dranken, industriële en medische apparatuur. De omzet van QAD over het fiscale jaar dat eindigde op 31 januari 1999, bedroeg USD 193 miljoen. Meer informatie over QAD is te vinden op de QAD-website: https://www.qad.com, of op de Nederlandstalige website: https://www.qad.nl

QAD is een handelsmerk; QAD Applications en MFG/PRO® zijn geregistreerde handelsmerken van QAD, Inc. Alle overige hier genoemde merk- of bedrijfsnamen kunnen een handelsmerk zijn van hun respectieve eigenaars.

Deel: ' Nieuwe versie QAD Applications voor Web-interface en e-business '