Vision Solutions lanceert nieuwe herstelfunctionaliteit voor virtuele omgevingen en Microsoft Exchange 2010

Nieuwe versies van Double-Take Availability, Double-Take RecoverNow en Double-Take Move bieden een verbeterde beveiligings- en beheerfunctionaliteit voor disaster recovery en een hoge beschikbaarheid voor virtuele, fysieke en cloud-hosted systemen

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20110525 --

Vision Solutions, Inc., een toonaangevende aanbieder op het gebied van information availability software en diensten met ruim 25.000 klanten met Windows-, Linux-, IBM Power Systems- en cloud computing-omgevingen, kondigde vandaag de release aan van de nieuwste versie van zijn Double-Take Move, RecoverNow en Availability-producten. De updates in versie 5.3 vergroten de ondersteuning voor gevirtualiseerde IT-omgevingen en maken een snellere en gemakkelijkere installatie mogelijk van disaster recovery-oplossingen voor virtuele machines.

Hoogtepunten:

• Vereenvoudigd beheer en beveiliging voor virtuele omgevingen - Double-TakeAvailability 5.3 biedt de mogelijkheid om een overkoepelende beveiliging voor VM’s te configureren zonder dat op elke aparte virtuele machine (VM) de betreffende software moet worden geïnstalleerd. In plaats van dat voor de configuratie op elke VM een Double-Take softwareagent moet worden geïnstalleerd, kan de beheerder met versie 5.3 de beveiliging van de VM’s op hostniveau configureren. Alle benodigde functionaliteit en agentsoftware wordt automatisch op de achtergrond in de VM geïmplementeerd zodra de beveiliging voor de VM wordt geconfigureerd en gestart.
  • Verbeterde beveiliging voor virtuele clusters – Voor de remote beschikbaarheid van workloads gebaseerd op Microsoft Hyper-V, ondersteunt Double-Take Availability nu de beveiliging van geclusterde Hyper-V-hosts voor wide area netwerken. De integratie van Hyper-V clustering en de Double-Take-replicatie van gegevens in real-time biedt een uniforme lokale beschikbaarheid en een remote beschikbaarheid voor Hyper-V-hosts. Binnen dit kader hebben beheerders tevens de mogelijkheid om het IP-adres in te stellen, dat op de doellocatie moet worden gebruikt., waardoor er een grotere flexibiliteit met betrekking tot de failover ontstaat.
  • Uitgebreide Microsoft Exchange-ondersteuning - Double-Take Availability 5.3ondersteunt vanaf nu de beveiliging van Exchange 2010 in Database Availability Group (DAG) omgevingen – dit is met name nuttig voor organisaties die een disaster recovery willen installeren voor DAG-installaties binnen omgevingen met een lage bandbreedte. Double-Take RecoverNow 5.3 biedt nu tevens een verbeterde beveiliging van Exchange 2010 door middel van een comprimeringsfunctie voor Exchange-logbestanden. De mogelijkheid om de verkleining van logbestanden in te plannen op de productieserver wordt gecoördineerd aan de hand van applicatieconsistente herstelpunten op de repositoryserver, zodat de meest recente gegevens of een eerdere applicatieconsistente snapshot kunnen worden hersteld.
  • Bijgewerkte OS-ondersteuning - Double-Take 5.3 ondersteunt Microsoft Windows Server 2008 R2 SP1 voor alle Availability, RecoverNow en Move-producten.
  • Vereenvoudigde, effectieve failback-functionaliteit – Alleen de minimalisering van de uitvaltijd met behulp van een effectieve beschikbaarheidsplanning is niet voldoende. Het herstellen van de oorspronkelijke situatie, ofwel de failback, kan net zo goed stress veroorzaken aangezien dit proces ook gepaard kan gaan met een uitvaltijd. Double-Take Availability 5.3 biedt aanvullende functionaliteit voor zowel een volledige server failover als VM failover ter vermindering van de potentiële uitvaltijd tijdens een failback. Nieuw binnen Double-Take 5.3 is de ondersteuning voor multi-job failback-taken en bedrijfsbrede monitoringfuncties.

Over Vision Solutions

Deel: ' Nieuwe versie Vision Solutions voor Microsoft Exchange 2010 '