CA VERSTERKT GLOBAL PROFESSIONAL SERVICES (GPS)-ORGANISATIE MET NIEUWE

EUROPESE TOPMAN

ANDERS SAGADIN NIEUWE VICE PRESIDENT CA EUROPA, ZUID-AFRIKA &

MIDDEN-OOSTEN

Nieuwegein / New York, 26 januari 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) heeft Anders Sagadin, die ruime ervaring heeft in de IT-branche, aangesteld als Vice President voor CA in Europa, Zuid-Afrika en het Midden-Oosten binnen GPS, Solution Services en E-commerce.

Sagadin (31 jaar), de voormalige president & CEO van Aventura, is nu verantwoordelijk voor e-commerce gerelateerde activiteiten voor GPS Europa. Aventura was een toonaangevende leverancier op het gebied van e-commerce en electronic data interchange (EDI)-software met het hoofdkantoor in Oslo (Noorwegen) en vestigingen in Stockholm (Zweden) en Tampere (Finland). Dit bedrijf is onlangs door Computer Associates overgenomen.

"De ervaring en kennis van Anders zijn voor Computer Associates van grote waarde", zegt Jacques Reboul, Senior Vice President, GPS Europa. De producten en diensten van Aventura omvatten het Aventura Business Network en EPS. Aventura Business Network is een business-to-business e-commerce-omgeving waardoor klanten het opzetten en onderhouden van beveiligde elektronische diensten via het Web, kunnen uitbesteden aan Aventura. EPS (Electronic Procurement System) is een snel inzetbare, op het Web gebaseerde elektronische oplossing op het gebied van supply chain management. Anders Sagadin zorgde er ook voor dat Aventura een belangrijk pan-Scandinavisch lid is van CommerceNet, een wereldwijd consortium op het gebied van e-commerce-oplossingen.

"Als lid van het internationale Computer Associates GPS-team denk ik ervaring en expertise te kunnen toevoegen, zodat we een rol van betekenis kunnen spelen op de wereldmarkt", zegt Anders Sagadin. "Ik kijk er zeer naar uit om de Solution Services-organisatie verder te ontwikkelen en professionele ondersteuning te geven aan CA's wereldwijde klanten in Europa, Zuid-Afrika & Midden-Oosten." GPS, dat in april 1998 werd opgericht, biedt een breed spectrum aan IT-diensten in tientallen disciplines, waaronder diensten om de jaar 2000-problematiek op te lossen, het beheer van infrastructuren, applicatie-ontwikkeling en helpdesk-ondersteuning om zo de productiviteit van de eindgebruiker te verhogen. De dienstverlening varieert van consultancy tot implementatie, outsourcing en facilities-management. Het hoofdkantoor van GPS bevindt zich in Islandia, New York. GPS heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en het Verre Oosten.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45