Utrecht, 17 februari 1999

Marcel Smit benoemd tot Vice President MicroStrategy Northern Europe

Marcel Smit (34 jaar) is met ingang van 1 februari jongstleden benoemd tot Vice President Noord Europa. Als Vice President zal Smit's belangrijkste taak bestaan uit het opbouwen en verder uitbouwen van de MicroStrategy vestigingen in de Benelux- en Scandinavische landen.

Smit studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode University en begon zijn loopbaan bij softwareconcern Oracle Corporation waar hij gedurende vier jaar de functie van Account Manager vervulde. Vanaf 1994 was Smit als Managing Director werkzaam voor het softwarebedrijf Usoft. In 1997 maakte Smit de overstap naar MicroStrategy waar hij tot voor kort als Managing Director verantwoordelijk was voor de activiteiten van MicroStrategy in België, Nederland en Luxemburg.

Michael Saylor, President en Chief Executive Officer MicroStrategy Incorporated: " Wij zijn zeer verheugd dat Smit onze nieuwe organisatie in Noord Europa gaat leiden. Onder zijn bezielende leiding zal MicroStrategy groeien in bestaande markten en snel uitbreiden in nieuwe markten. Smit's ervaring in sales en business development zullen ervoor zorgen dat Noord Europa net zo succesvol zal zijn als onze andere geografische regio's."

René Stukker is met ingang van 1 februari jongstleden benoemd tot Managing Director Benelux. Stukker (31 jaar) studeerde aan de Mount Everest Business School waarna hij bij Kender Thijssen en later bij Oracle Corporation Account Management functies vervulde en de laatste twee jaar verantwoordelijk was voor de opzet en leiding van de E-Commerce business unit. Sinds 1997 was Stukker als national sales manager werkzaam voor MicroStrategy.

MicroStrategy Incorporated is leidinggevend leverancier van een Intelligent E-business platform voor wereldwijd opererende Top 2000 bedrijven. MicroStrategy ontwikkelt en verkoopt een volledig portfolio van producten en diensten die organisaties in staat stelt de inhoud van data warehouses te analyseren waardoor meer inzicht wordt verkregen in bedrijfsprocessen, specifieke trends, consumenten- en klantengedrag. Daarnaast levert MicroStrategy information broadcasting producten en diensten waarmee klanten de verkregen analyse resultaten kunnen distribueren via relatief goedkope media als Internet, e-mail, telefoon, fax, (mobiele) telefoon, PDA’s en andere draadloze apparaten. Door de toepassing van op MicroStrategy gebaseerde intelligente E-business applicaties kunnen bedrijven pro-actief en volstrekt geautomatiseerd, gepersonaliseerde producten en diensten aan hun klanten aanbieden. Klanten van MicroStrategy zijn onder andere MCI, Glaxo Wellcome, Sprint, AT&T, Bank of America, American Express, Barclays, Societé Génerale. Meer informatie over MicroStrategy vindt u op www.microstrategy.com

Deel: ' Nieuwe Vice President MicroStrategy Northern Europe '