Utrecht, 12 juli 1999

Nieuwe werkmaatschappij van Ordina

ORDINA ATFRONT BIEDT FINANCIËLE DIENSTVERLENERS UNIEKE PROPOSITIE

Ordina, leverancier van kennis op het gebied van informatie- en communicatietechnologie, maakt vandaag de oprichting bekend van Ordina ATFRONT BV. De activiteiten van Ordina ATFRONT richten zich op financiële dienstverleners. Bij deze organisaties is een gedegen invulling van business strategieën als Customer Relationship Management (CRM) en Multi Channel Management (MCM) voorwaarde om te kunnen overleven in de nieuwe financiële wereld. Tot nu toe is echter vaak gebleken dat ICT hieraan nauwelijks invulling kan geven. Ordina ATFRONT biedt een uniek concept dat financiële dienstverleners in staat stelt om - in een klantcentrische strategie - producten en processen te flexibiliseren terwijl bestaande infrastructuur wordt hergebruikt.

ICT oplossingen voor innovatieve business strategieën

De doelstelling van Ordina ATFRONT is nieuwe waarde toevoegen aan innovatieve businessmodellen die van strategisch belang zijn voor financiële dienstverleners, zoals multi channeling, mass customization en one-to-one finance. Ordina ATFRONT onderscheidt zich door business kennis gestructureerd en modelmatig vast te leggen. Deze businessmodellen worden vervolgens geactiveerd op verschillende technologische platforms en architecturen, zoals internet, call centers en frontoffice applicaties. De time-to-market van financiële producten en processen in een klantcentrische marktbenadering wordt hiermee fundamenteel verkort. De oplossingen van Ordina ATFRONT integreren bestaande legacy-systemen en opereren binnen de technische infrastructuren van de klant. Ordina ATFRONT gebruikt bewezen technologie voor het activeren van innovatieve businessmodellen.

Volwaardig product

Ordina ATFRONT is een afgeleide van de Utopics Innovatiecentra van Ordina, waar de afgelopen jaren een aantal succesvolle projecten is uitgevoerd. Hierbij is technologie ontwikkeld welke in staat is businessmodellen om te zetten in betrouwbaar functionerende softwarecomponenten. Deze technologie is bij uitstek geschikt om multi channel management en customer relationship management met ICT te ondersteunen. De technologie is het eigendom van Ordina en heeft zich bewezen in productionele situaties op grote schaal. De combinatie van concept, technologie en generieke businessmodellen vormt het product van Ordina ATFRONT. Ordina ATFRONT stelt dit product met samenhangende services op grote schaal beschikbaar.

Over Ordina

Ordina is een beursgenoteerde en toonaangevende dienstverlener in de markt voor informatie- en communicatietechnologie. De organisatie, opgericht in 1973, telt thans circa 2.500 medewerkers. Het dienstenpakket omvat onder meer management- en business consultancy, applicatie-ontwikkeling en -beheer, ontwikkeling en beheer van ICT-infrastructuren, ontwikkeling van embedded software en ERP-implementaties. Ordina ondersteunt haar opdrachtgevers om met behulp van hoogwaardige informatie- en communicatietechnologie strategisch voordeel te behalen, door toepassing van gedegen vakkennis van ICT in combinatie met voortdurende innovatie en een heldere kijk op bedrijfskundige vraagstukken. Het aandeel Ordina Beheer NV is genoteerd aan de AEX-Effectenbeurs en is opgenomen in de Amsterdam Midkap-Index.

Deel: ' Nieuwe werkmaatschappij Ordina '