AutoRai

Dyble nieuwe directeur Communicatie bij Jaguar Cars 7-12-99. Jaguar Cars Ltd. heeft vandaag bekendgemaakt dat Joe Greenwell, Director of Communications and Public Affairs, per 1 januari 2000 is benoemd tot Vice President Communications & Public Affairs bij Ford Europa. Hij rapporteert daar aan chairman Nick Scheele, zoals bekend eveneens afkomstig van Jaguar Cars. Joe Greenwell wordt bij Jaguar Cars opgevolgd door Stuart Dyble, momenteel Director Global Marketing and Manufacturing & Public Affairs bij Ford Motor Company in Dearborn, USA. Joe Greenwell trad in 1983 bij Jaguar in dienst als Marketing Research Manager. Hij bekleedde managementfuncties op het gebied van Sales, Marketing en Public Affairs, tot hij in januari 1996 in zijn huidige functie werd benoemd. Managing Director Jonathan Browning van Jaguar Cars Ltd. zei over het vertrek van Greenwell: Joe heeft een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan het succes van Jaguar in de laatste jaren. Hij heeft met grote professionaliteit en inzet leidinggegeven aan Jaguars wereldwijde Public Relations-programmas in een periode die werd gemarkeerd door veel veranderingen en snelle groei. Als voorzitter van de Jaguar Daimler Heritage Trust was hij bovendien verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe museum bij ons hoofdkantoor in Browns Lane en voor de uitbreiding van de organisatie en activiteiten van de Trust. Verder speelde hij een leidende rol in de ontwikkeling van Jaguars activiteiten op het gebied van welzijn en fundraising. Wij zullen hem al met al zeer missen en namens onze hele organisatie wil ik hem veel succes in zijn nieuwe functie toewensen. Greenwells opvolger Stuart Dyble (Verenigd Koninkrijk, 1964) begon zijn autocarrière in 1983 als trainee bij Ford Motor Company Ltd., deed vervolgens elders ervaringen op en werd in 1994 bij Ford of Europe benoemd tot Corporate Communications Manager. Hij had daarna leidende functies binnen de Europese Ford-organisatie, inclusief de verantwoordelijkheid voor de Public Relations-programmas rond nieuwe autos en autosportactiviteiten. Begin dit jaar verhuisde hij naar Dearborn, om dus per 1 januari terug te keren in het Verenigd Koninkrijk. Dat Stuart Dyble autosport als hobby heeft, zal hem in zijn nieuwe functie goed van pas komen. Jaguar gaat immers in 2000 deelnemen aan de Formule 1. Hij komt ook om een andere reden in een opwindende tijd bij Jaguar Cars Ltd. binnen. Er worden voortdurend verkooprecords gebroken, de Jaguar S-TYPE is een groot succes en Jaguar bereidt zich komend jaar voor op de introductie in 2001 van de nieuwe compacte X400, die als een supercharger de verkoopcijfers verder zal aanjagen. Jaguar Cars kondigde tevens aan dat Colin Cook, thans Manager Corporate Affairs, per 1 januari a.s. is benoemd tot Director International Affairs and Motor Sport en in die functie zal rapporteren aan Stuart Dyble. Cook is daarmee direct verantwoordelijk voor de Public Affairs-activiteiten rond de Formule 1 en de nieuwe Jaguar Racing-organisatie.

Deel: ' Nieuws AutoRAI '