NU'91

NUfo 6 15 april 1999

NUfo is een nieuwsbrief voor actieve leden van NU'91, beroepsorganisatie van de verpleging

Let op: alle kantoren van NU'91 zijn op donderdag 22 april gesloten! Voor dringende zaken kunt u bellen naar 030-2964144, het antwoordapparaat wijst u verder de weg.

OPWARMING CAO-ONDERHANDELINGEN

Het warm draaien voor de komende CAO-onderhandelingen is al enige tijd gaande.
De leden zijn geïnformeerd, de pakketten uitgewisseld en in enkele regio's zijn al verschillende scenario's klaar. Op 28 april starten formeel de eerste onderhandelingen voor de CAO-ziekenhuizen. Deze CAO zal als uitgangspunt dienen voor alle daarna af te sluiten CAO's voor de diverse velden. Het ligt in de bedoeling rond deze datum in een aantal ziekenhuizen de aandacht te vestigen op deze start. Verschillende instellingen hebben zich reeds aangemeld, in enkele regio's zijn de contactpersonen van de actieperiode 1998 aangeschreven, de sfeer is bereidwillig. Mocht u interesse hebben en bereid zijn om binnen uw instelling enige activiteiten rond dit gebeuren te ondernemen of direct op de hoogte gehouden te worden, neem dan graag zo spoedig mogelijk contact op met uw districtsbureau.

POSITIEVE INSTELLINGSPRIJS 1999

In november 1999 reikt NU'91 de Positieve Instellingsprijs weer uit. De uitreiking zal plaatsvinden tijdens een symposium dat NU'91 en de vakgroep verpleging van St. Psychiatrisch Spectrum Gelderland Oost te Warnsveld organiseren. De verpleging van deze instelling won de prijs in 1998. NU'91 reikt de Positieve Instellingsprijs uit aan een groep verplegenden en verpleegkundigen, een afdeling of instelling, die zich actief heeft ingezet om de spanning tussen specifieke zorgbehoefte van de patiënten en toepassing van protocollen in balans te brengen. Heeft u of uw afdeling hiervoor manieren gevonden? Ding dan mee naar de NU'91-Positieve

Deel: ' Nieuwsbrief NUfo van Nu'91 '