Niku neemt Proamics Corporation over voor meer dan $ 40 miljoen in aandelen

Combinatie levert het eerste 'business Internet framework' voor het aanbieden, beheren en leveren van professionele diensten

Amsterdam, 23 november 1999 - Niku Corporation, vooraanstaand leverancier van software die bedrijven in staat stelt om professionele dienstverlening te realiseren via Internet, heeft de definitieve overeenkomst getekend voor de overname van het Amerikaanse bedrijf Proamics Corporation. Proamics is een leverancier van back-office-oplossingen voor tijd- en urenregistratie, financiële administratie van projecten en facturering ten behoeve van professionele dienstverleners. Tot de professionele services behoren financiële services en diensten op het gebied van consultancy, regelgeving, reclame en marketing, alsook andere branches waar kennis een belangrijk onderdeel is van de dienstverlening. Wanneer de acquisitie is afgerond - naar verwachting nog dit jaar - heeft Niku meer dan 200 klanten en 320 werknemers in kantoren te Redwood City, Atlanta, Chicago, Amsterdam, Sydney en Toronto. Met de overname is een bedrag gemoeid van meer dan $ 40 miljoen in aandelen.

Niku maakt gebruik van Internet om verbindingen te leggen tussen alle organisaties en individuele medewerkers binnen de dienstentoeleveringsketen, waaronder klanten, onderaannemers en indien nodig zelfs de onderaannemers en de klanten van de klant. De oplossingen van Niku kunnen worden gebruikt binnen een bedrijfsintranet, of binnen een extranet om koppelingen met partners, leveranciers en klanten te realiseren. Daarnaast biedt Niku oplossingen voor individuele dienstverleners en kleine bedrijven via het iNiku.com Internet business center om op eenvoudige wijze wereldwijd virtuele teams samen te stellen.

Met de Proamics-applicaties biedt het Niku Internet-raamwerk nu de eerste geïntegreerde end-to-end oplossingen voor professionele dienstverleners. De combinatie bestaat uit robuuste back-office functionaliteit en op Internet gebaseerde front-office mogelijkheden, waaronder het beheer van de hulpbronnen, projectmanagement, business development en het beheer van het kenniskapitaal. Niku zal de mogelijkheden van Proamics opnemen in haar volledige productlijn.

"De acquisitie van Proamics onderstreept ons streven om onze klanten de meest veelomvattende op Internet gebaseerde oplossing voor professionele dienstverleners te kunnen leveren," zegt Harold Slawik, senior vice president Corporate Development van Niku Corporation. "De markt voor professionele dienstverlening is het snelst groeiende segment van de economie en onze klanten willen een zakenpartner met de omvang, capaciteiten en oplossingen die hun wereldwijde, 24x7 operaties ondersteunen."

Proamics is opgericht in 1994 en is een van de pioniers van zakelijke oplossingen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van dienstverlenende organisaties, waaronder Comdisco, Computer Associates, Walker Interactive en Xerox.

"Professionele dienstverleners hebben oplossingen nodig die hen niet alleen efficiënter maken, maar hen ook helpen om de groei van hun bedrijf te realiseren door effectiever gebruik te maken van hun mensen en intellectueel kapitaal," zegt Malcolm Lotzof, president, CEO en chairman van Proamics. "De combinatie van Proamics en Niku geeft ons een uitstekende uitgangspositie binnen onze branche, door het leveren van veelomvattende oplossingen voor elke schakel van de dienstentoeleveringsketen."

Over Proamics
Proamics levert Professional Services Automation-oplossingen aan klanten in de Verenigde Staten, Canada, Europa en Azië, en werkt samen met een aantal bedrijfstakken, waaronder PR-bedrijven, reclamebedrijven, IT-consultants en softwareontwikkelaars. Proamics richt zich op het ontwikkelen van software waarin projecten en mensen centraal staan, en die professionele dienstverleners helpt kosteneffectieve oplossingen te bieden die gericht zijn op het verhogen van de winst en de productiviteit van de werknemers, alsook op het beter gebruik maken van de capaciteiten van de werknemers.

Deel: ' Niku neemt Proamics Corporation over '