Hoefnet

Nissan/KNF challenge nieuwe uitdaging voor springruiters

Ermelo, 13 maart 2000
Tijdens de KNF Indoorkampioenschappen op zaterdag 11 maart 2000 is op het Federatiecentrum in Ermelo de NISSAN/KNF-Challenge geïntroduceerd. Het betreft een nieuwe springcompetitie voor ZZ-springruiters.
In de bestuurskamer werd het sponsorcontract ondertekend door KNF voorzitter J. Werners en de heer Ch. van Schijndel, markting director van Nissan Motor Nederland B.V.

De competitie gaat bestaan uit 11 kwalificatiewedstrijden, een halve finale en een finale. De toewijzing van de kwalificatiewedstrijden en van de organisatie van de (halve) finale gebeurt door de - door het KNF-Bestuur ingestelde - begeleidingscommissie van de NISSAN/KNF-Challenge. Bovendien wordt er een speciaal uitvoeringsreglement op deze serie wedstrijden van kracht.

De kwalificatiewedstrijden om de NISSAN/KNF-Challenge in de klasse ZZ-springen zijn open voor de leden van alle
basiswedstrijdsportorganisaties. De wedstrijden zullen gedurende het outdoorseizoen van dit jaar door het gehele land worden georganiseerd; daartoe zullen bv. in elk geval de concoursen in Zelhem en Hoofddorp behoren. De halve finale vindt plaats tijdens de UTV te Utrecht. De finale zal op 3 december tijdens Jumping Amsterdam worden verreden. De uiteindelijke winnaar ontvangt bovendien de NISSAN/KNF-Challenge trofee. Nissan is tevens één van de hoofdsponsors van Jumping Amsterdam. Per kwalificatierubriek verdelen de prijswinnaars ca. ƒ. 2.000,00 aan prijzengeld. Bovendien ontvangen de voor de halve finale geplaatste combinaties tijdens de prijsuitreiking van een kwalificatiewedstrijd een exclusieve NISSAN/KNF-Challenge paardendeken.

Nissan Motor Nederland B.V. ging vorig jaar al een samenwerkingsverband aan met de Koninklijke Nederlandse Federatie van Landelijke Rijverenigingen en Ponyclubs (KNF) in de vorm van een sponsorschap. Het automerk ondersteunt al langer met veel plezier de paardensport. Nissan mag zich immers verheugen in een warme belangstelling van actieve paardensporters.