Nieuws TM Persbericht

e.Trade voorspelt 99.999 domeinnamen op 9-9-99

Zeist, 20 augustus 1999 - e.Trade, leverancier van Internetdiensten voor het midden- en kleinbedrijf, voorspelt dat op 9 september 1999 de magische grens van 100.000 domeinnamen in Nederland doorbroken zal worden. Zelfs in de rustige zomerweken worden door het gezamenlijke Nederlandse bedrijfsleven meer dan 1500 .nl-domeinnamen per week geregistreerd. Volgens de berekeningen van e.Trade zal de teller precies op 9-9-99 even op 99.999 staan, maar dat moment zal slechts enkele minuten duren.

Een indicatie van het actuele aantal domeinnamen is te volgen via de domeinnaamservice op de website van e.Trade (https://www.etrade.nl/domeinnaam). Een soortgelijke service wordt ook door e.Trade verzorgd op de sites van Ilse (de meest gebruikte zoekmachine van Nederland), internet.pagina.nl (onderdeel van Startpagina.nl, Nederland's snelst groeiende site) en MKB-net (drukbezochte zakelijke website).

De ondernemer kan zelf online controleren of de bedrijfs- of merknaam nog beschikbaar is. Indien de gewenste naam nog vrij is, kan de registratieprocedure direct gestart worden. Binnen een half uur ontvangt men dan automatisch een fax die nog slechts ondertekend hoeft te worden. Het proces verloopt bij e.Trade volledig geautomatiseerd, waardoor de registratie meestal binnen enkele dagen al rond is. De jaarlijkse kosten van een eerste .nl-domeinnaam bedragen bij e.Trade f 75,- per jaar.

Over e.Trade

e.Trade is leverancier van een complete reeks van Internet-producten, die volledig zijn toegesneden op de eisen van het Nederlandse MKB. e.Trade wil de one-stop-shop zijn op het gebied van electronic commerce, met diensten en producten voor zowel starters als de meest geavanceerde e-business onderneming. In nauwe samenwerking met diverse branche-organisaties speelt e.Trade een belangrijke stimulerende rol bij de ontwikkeling van e-commerce in Nederland. Momenteel maken al omstreeks vijfendertigduizend ondernemers gebruik van de door e.Trade geboden faciliteiten.

Deel: ' "NL-domein met 100.000 domeinnamen op 9-9-99" '