Ingezonden persbericht

Nokia kondigt nieuw beveiligingsplatform voor externe kantooromgeving aan

Nieuwe Nokia IP71 met VPN-1/firewall-1 SmallOffice-software van Check Point brengt betrouwbare VPN-functionaliteit binnen bereik van ondernemingen

Leidschendam, 1 augustus 2001 - Nokia (NYSE: NOK) kondigde vandaag aan dat zijn nieuwe internetbeveiligingsplatform Nokia IP71 vanaf heden verkrijgbaar is. Dit platform voldoet specifiek aan de unieke behoeften van kleine en gedistribueerde bedrijfsnetwerkomgevingen. De Nokia IP71 is een speciaal gebouwd platform met Ethernet-op-Ethernet-connectiviteit in een compacte desktop-unit en met de VPN-1(TM)/firewall-1® SmallOffice-software van Check Point(TM) Software (NASDAQ: CHKP) voorgeïnstalleerd in het flash-ROM. Het biedt een robuuste beveiliging en kan zowel lokaal als op afstand worden beheerd en onderhouden. Dit geavanceerde internetbeveiligingsplatform stelt gedistribueerde ondernemingen in staat één eenvoudig en voordelig systeem in te zetten voor zowel VPN- als firewall-functionaliteit op hun externe locaties.

De Nokia IP71 is de nieuwste aanwinst in het meest uitgebreide assortiment van "Secured by Check Point"-producten in de sector. De IP71 biedt zowel firewall- als VPN-mogelijkheden en is uitgerust met één 10Base T Ethernet-poort voor aansluiting op een WAN en een 10/100-switch met 4 poorten voor aansluiting op een LAN. De Nokia IP71 vormt in combinatie met de VPN-1/firewall-1 SmallOffice-software van Check Point een krachtige oplossing die tegemoetkomt aan de beveiligingseisen van externe kantoren van kleine ondernemingen, zoals externe verkoopkantoren, detailverkooppunten en telewerkers. De IP71 laat zich eenvoudig installeren en configureren en stelt klanten in staat alle in hun netwerk aanwezige beveiligingen vanuit één centraal beheersysteem te beheren. Hij ondersteunt 5 tot 50 gebruikerslicenties voor VPN-1/firewall-1 SmallOffice van Check Point.

In tegenstelling tot oplossingen voor algemene doeleinden biedt de Nokia IP71 de unieke combinatie van de toonaangevende VPN-1/firewall-1 SmallOffice-software van Check Point, nauw geïntegreerd met een geoptimaliseerd hardware-subsysteem en een veilig en gehard besturingssysteem. Inspelend op de waardevolle feedback van klanten heeft Nokia de IP71 gebouwd om aan de specifieke behoeften van het gedistribueerde externe kantoor te voldoen. De IP71 heeft geen uitneembare delen en werkt dus geruisloos. Hij is 3,5 cm hoog, 18 cm diep en 18 cm breed en weegt 0,5 kg. Met deze kenmerken staat hij garant voor gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de externe kantooromgeving. Hij is tevens uitgerust met een Wizard-beheertool om het configuratieproces te vereenvoudigen en biedt SSH-2-ondersteuning voor een sterke encryptie van al het beheerverkeer, zowel lokaal als extern.

"Netwerken zijn slechts zo veilig en betrouwbaar als hun zwakste schakel. Bedrijfsnetwerken zijn vandaag meer en meer gedistribueerd. De nood aan beveiliging van deze externe locaties is dan ook crucialer dan ooit", aldus Bob Brace, vice-president, Marketing, Nokia Internet Communications. "Samen kunnen wij ongeëvenaarde beveiligingsoplossingen aanbieden die onze klanten in staat stellen om op een veilige en betrouwbare manier zaken te doen en tegelijk hun bestaande investeringen in opleiding en personeel te optimaliseren. Dit maakt een consequent beveiligingsbeleid in heel de onderneming mogelijk." "Wij zijn erg verheugd dat Nokia zijn beveiligingsplatform IP71 introduceert met de VPN-1/firewall-1 SmallOffice-software van Check Point", verklaarde Asheem Chandna, vice-president van Business Development en Product Management voor Check Point Software Technologies. "Het nieuwe Nokia IP71-platform is een ideale firewall/VPN-beveiligingsoplossing voor externe kantoren en kleine tot middelgrote ondernemingen."

Eén van de meest cruciale kosten voor beveiliging en IT is niet de apparatuur en de infrastructuur, maar wel het personeel en de expertise die nodig zijn om een beveiligingsnetwerk te ontplooien, te beheren en te onderhouden. Nokia houdt eens te meer het totale kostenplaatje beperkt door een volledige, voorgeïnstalleerde, gebruiksklare beveiligingsoplossing aan te bieden. Zo hoeven bedrijven zich minder bezig te houden met installatie en kunnen ze al hun aandacht richten op veilig zaken doen. De IP71 koppelt gebruiksgemak aan een veilig beheer op afstand en wordt volledig ondersteund door Nokia Horizon Manager versie 1.1. Daardoor is hij de ideale keuze voor zowel wederverkopers van beveiligingsoplossingen als aanbieders van managed VPN-diensten aan ondernemingen. Net als alle andere IP-netwerkbeveiligingsproducten van Nokia is de IP71 voorgeconfigureerd en getest op een snelle implementatie, en wordt hij geruggensteund door Nokia's wereldwijde "First Call-Final Resolution" service en ondersteuning van wereldklasse.

Beschikbaarheid
De Nokia IP71 is vanaf 1 augustus 2001 verkrijgbaar in de VS, Canada, Europa en Japan en zal in beperkte hoeveelheden worden verscheept tegen eind september 2001.

Voor overige persinformatie, illustraties of testmogelijkheden kunt u terecht bij Leads United.

Over Nokia Internet Communications
Nokia Internet Communications, gevestigd in Mountain View, Californië, levert hoogwaardige oplossingen voor netwerkbeveiliging, Virtual Private Network en software voor het beheer van draadloze transmissie. Deze oplossingen garanderen de veiligheid en de betrouwbaarheid van de netwerken van de bedrijven en de leveranciers van gebruiksklare diensten. Nokia wil het comfort van de eindgebruikers optimaliseren, door persoonlijke en betrouwbare transacties binnen de mobiele informatiemaatschappij mogelijk te maken.
Voor meer informatie gaat u naar http://www.nokia.com en klikt u op Secure Network Solutions.

Over Nokia
Nokia is de wereldleider in oplossingen voor mobiele communicatie. Dankzij zijn ervaring, zijn innovatievermogen en zijn gebruiksvriendelijke, betrouwbare oplossingen, is het bedrijf de grootste leverancier van mobiele telefoons ter wereld geworden en een van de belangrijkste leveranciers van mobiele, vaste en IP-netwerken. Door het Internet mobiel te maken, biedt Nokia de bedrijven nieuwe mogelijkheden en verrijkt het dagelijkse leven van de gebruikers. Nokia is één van de ondernemingen met het grootste aantal aandeelhouders ter wereld. Het staat genoteerd op zes verschillende beurzen, waaronder die van New York, Londen en Parijs.

Over Check Point Software Technologies
Check Point Software Technologies is de wereldleider op het vlak van internetbeveiliging. De Secure Virtual Network-architectuur (SVN) van het bedrijf biedt de infrastructuur die nodig is voor veilige en betrouwbare communicatie via het internet. SVN beveiligt
business-to-business-communicatie (B2B) tussen netwerken, systemen, toepassingen en gebruikers via het internet, intranetten en extranetten. Het Open Platform for Security (OPSEC) van Check Point vormt het kader voor integratie en interoperabiliteit met de beste oplossingen van meer dan 270 toonaangevende industriepartners.

Deel: ' Nokia lanceert beveiligingsplatform externe kantooromgeving '