PERSBERICHT - 29 DECEMBER 1999

Nominaties Persprijs Toerisme 1999

Op dinsdag 11 januari wordt tijdens de vakdag van de Vakantiebeurs 2000, als onderdeel van de officiële opening om 09.45 uur, de Persprijs Toerisme 1999 uitgereikt.

De Persprijs Toerisme is een initiatief van de Stichting Persprijs Toerisme. De Stichting stelt zich, in het belang van een objectieve voorlichting, ten doel de kwaliteit van de journalistieke informatie op het gebied van toerisme, reizen, recreatie en vrijetijdsbesteding in het algemeen te bevorderen.

Ter gelegenheid van de 30ste Vakantiebeurs en het nieuwe Millennium heeft de Stichting Persprijs Toerisme besloten de Persprijs Toerisme niet aan een individuele journalist toe te kenen, maar aan een volledige redactie.

In willekeurige volgorde zijn genomineerd:

De redactie van De Reiskrant van De Telegraaf
De redactie van de ANWB Kampioen
De redactie van ANWB Reizen
De Consumentenredactie van de VNU Dagbladen
De redactie Toerisme van het Algemeen Dagblad
De redactie van Traject van De Volkskrant
De redactie van ANWB Kampeer en Caravan Kampioen

Het bestuur van de Stichting Persprijs Toerisme bestaat uit vertegenwoordigers van ANVR, ANWB, AVN, KLM, ANTOR, Nationale Hogeschool voor toerisme en verkeer en Jaarbeurs Exhibitions & Media.

Voor de Persprijs Toerisme 1999 wordt aan alle exposanten van de Vakantiebeurs gevraagd welke redactie zich heeft onderscheiden in objectieve en goede toeristische journalistiek. Aan een consumenten-panel is dezelfde vraag gesteld. Alle inzendingen zijn aan de jury voorgelegd.

Deel: ' Nominaties Persprijs Toerisme 1999 '