Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-08-2001

Politieberichten district Lekstroom, 09.30 uur
Noodlottige val

`T GOY Op maandag 6 augustus is een man na een val van een ladder overleden.

Rond half één in de middag was een 25-jarige man uit Sieradz (Polen) op een ladder aan het werk in een schuur aan de Beusichemseweg. De man stond op ongeveer 5 meter hoogte op een ladder en was een roldeur aan het repareren. Toen hij een borgpen verwijderde, schoot de roldeur omhoog en raakte de ladder die tegen de deur aanstond uit balans. Een getuige heeft nog getracht de ladder in balans te houden, maar dat lukte niet. De 25-jarige man viel en kwam daarbij met zijn hoofd op de betonen vloer terecht. Het slachtoffer overleed ter plaatse.

Door de Arbeidsinspectie wordt een onderzoek naar dit ongeval ingesteld.

Aanrijding

NIEUWEGEIN Op maandag 6 augustus heeft een aanrijding tussen twee auto`s plaatsgevonden.

Rond half drie in de middag stopte een 51-jarige automobiliste uit Nieuwegein voor het rode verkeerslicht op de Lupinestraat. Toen het licht op groen sprong, trok zij op en reed linksaf de kruising met de Zandveldseweg op. Op dat moment naderde haar vanaf links een 34-jarige automobilist uit IJsselstein. Beide voertuigen kwamen met elkaar in botsing en de auto van de IJsselsteiner kwam op zijn linkerzijkant tot stilstand.

Beide bestuurders zijn door personeel van een ambulance ter plaatse onderzocht en hoefden niet naar het ziekenhuis te worden overgebracht. De auto`s zijn door een takelbedrijf weggesleept.

Deel: ' Noodlottige val van ladder kost reparateur het leven '