Ingezonden persbericht

Accenture implementatiepartner van Chordiant Software

Noord-Europese samenwerking voor financiële markt

Amsterdam, 15 oktober 2001 - Chordiant Software, Inc. (NASDAQ: CHRD), leverancier van strategische CRM-oplossingen, gaat samenwerken met het internationale consultancybedrijf Accenture (NYSE: ACN). Chordiant en Accenture gaan zich met name richten op de financiële dienstverleners binnen Noord-Europa. Accenture wordt dankzij deze overeenkomst de belangrijkste partner in Noord-Europa bij het implementeren van de Unifying CRM-oplossing van Chordiant.

Chordiant en Accenture gaan de Unifiying CRM-oplossing van Chordiant, die is ontwikkeld voor grote organisaties binnen de business-to-individual-markt (B2I), gezamenlijk in de markt zetten. Financiële dienstverleners willen in toenemende mate op het hoogste niveau persoonlijke klantenservice kunnen bieden, ongeacht het communicatiekanaal waarvoor de klant kiest; een persoonlijk gesprek, telefoon, e-mail, SMS, internet, fax of brief.

Chordiant biedt organisaties een platform dat naadloos aansluit op hun technologische multichannel-infrastructuur. Hierdoor kunnen organisaties de gegevens van hun miljoenen klanten beheren en in real-time aanpassen aan de nieuwste ontwikkelingen.

Accenture en Chordiant gebruiken de bedrijfseigen processen van een organisatie als basis. Hierdoor blijven unieke bedrijfselementen intact en blijft het onderscheidend vermogen behouden. Organisaties kunnen zo op hun eigen manier blijven functioneren, intern en extern, zonder dat het CRM-systeem ze in een keurslijf dwingt.

"Voor onze klanten binnen de financiële dienstverlening is het niet genoeg om stand-alone-applicaties te implementeren", zegt Sam Spadafora, voorzitter en CEO van Chordiant. "Zij vragen om een geïntegreerde CRM-omgeving waarbinnen zij het individuele contact met hun klanten optimaal kunnen benutten voor cross-selling en klantenbehoud."

Chordiant Software
Chordiant Software bedient klanten in de financiële dienstverlening, telecommunicatie en de energie/utility markt. Deze sectoren worden gekenmerkt door een zeer competitieve omgeving waarbinnen waardevolle transacties tot stand komen via complexe processen. Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer Interaction Management-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.

Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of mobiele verbindingen - biedt de Unifying CRM-oplossing van Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, New York, Parijs, Frankfurt en Amsterdam.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website: www.chordiant.com.

Deel: ' Noord-Europese samenwerking voor financiële markt '