Provincie Noord-Holland

6 oktober 1999
Provincie ontvangt handelsdelegatie uit Niigata

Op uitnodiging van de Commissaris van de Koningin dr Jos van Kemenade, komt de gouverneur van de Japanse Provincie Niigata, de heer Ikuo Hirayama, met een delegatie op bezoek in Noord-Holland. De delegatie, die naast vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven ook bestaat uit regionale en lokale bestuurders, arriveert zondag 17 oktober en blijft tot en met 20 oktober. Tijdens een persgesprek op 20 oktober zullen de resultaten van dit bezoek kenbaar gemaakt worden.
In 1997 hebben de provincie Noord-Holland en de provincie Niigata een 'letter of intent' ondertekend met het oogmerk de economische betrekkingen tussen beide provincies te bevorderen. Zij hebben veel met elkaar gemeen. Zo heeft Niigata bijvoorbeeld ook een zee- en een luchthaven, bollenteelt, visverwerkingsbedrijven, olie- en gasindustrie en toerisme. Najaar 1998 is een Noord-Hollandse handelsdelegatie op bezoek geweest in de Japanse provincie. Naar aanleiding van dat bezoek, wordt nu een tegenbezoek gebracht aan Noord-Holland.

PROGRAMMA VAN 17 TOT EN MET 20 OKTOBER

Zondag 17 oktober

17.45 Aankomst Schiphol

Maandag 18 oktober