Persbericht

NORTEL NETWORKS LUIDT EEN NIEUW TIJDPERK VOOR ELEKTRONISCHE HANDEL IN OP WWW.NORTELNETWORKS.COM

Integratie van web, call centers, indirecte en directe verkoopkanalen betekent een volledig nieuwe opzet van elektronisch zakendoen en een sterke verbetering van de dienstverlening

Dallas (Verenigde Staten), 16 juli 1999 - Nortel Networks heeft een nieuw tijdperk ingeluid voor elektronische handel. De nieuwe ontwikkelingen hebben betrekking op snel interactief webgebruik, call center en gepersonaliseerde dataverwerking en integreren `marketing', `sales' en `service' voor klanten, toeleveranciers en distributiekanalen. Nortel Networks heeft ze in praktijk gebracht op haar eigen website: www.nortelnetworks.com.

De virtuele integratie van de diverse communicatiekanalen zal de doelmatigheid van de zakelijke contacten bevorderen en besparingen opleveren voor Nortel Networks zelf en voor de klanten.

De nieuwe mogelijkheden verbinden Nortel Networks met geregistreerde online-klanten en meer dan 2000 distributeurs en resellers in Noord- en Zuid-Amerika en Europa. Later dit jaar zullen ook verbindingen met wederverkopers in Azië en Latijns Amerika tot stand gebracht worden.

Zakelijke contacten verenigd

Tot nu toe is elektronisch zakendoen vooral ééndimensionaal geweest; er was één grafisch interface en de klant kon slechts koopopdrachten intoetsen op de site die hij bezocht. Klanten verlangen echter veel meer keuze- en interactiemogelijkheden en Nortel Networks heeft daarom gekozen voor een multidimensionale opzet. Dit betekent dat de klant met één klik een telefoonverbinding kan openen en spreken met een vertegenwoordiger van Nortel Networks of met een van de Nortel Networks-partners. De relatief lage kosten van Internetgebruik en de algemene beschikbaarheid en het gebruiksgemak van telefoonverkeer worden zo ideaal gecombineerd.

De website www.nortelnetworks.com verenigt klanten, leveranciers, fabrikanten en distributeurs in een virtueel geïntegreerd `e-Business'-model en demonstreert tevens de kracht van Nortel Networks' Unified Networks-producten. De site voegt telefonie- en dataverkeer, openbare en bedrijfsnetwerken, `front-' en `back-end'-infrastructuren samen en levert de klant een naadloos en efficiënt communicatiemiddel op, van het verkrijgen van productinformatie tot het plaatsen van een bestelling en van het opvragen van de orderstatus tot en met het ontvangen van technische ondersteuning. Op de site kan de bezoeker ook gepersonaliseerd Nortel Networks-nieuws opvragen, dat is afgestemd op zijn interessesfeer.

Eén muisklik en de telefoonverbinding wordt geopend

Met één druk op de knop kan vanuit www.nortelnetworks.com een spraakverbinding opgeroepen worden, waarbij men rechtstreeks verbonden is met een Nortel Networks-vertegenwoordiger, of waarbij men kan vragen op een later tijdstip contact op te nemen.

Verdere mogelijkheden van de site zijn:
* automatisch bijhouden van de reeds bezochte pagina's; de vertegenwoordiger van Nortel Networks kan zo precies nagaan welke informatie de bezoeker van de website al heeft gekregen, zodat overbodige herhalingen vermeden kunnen worden;


* het presenteren van aangepaste en gespecialiseerde productinformatie, gebaseerd op de behoeften van de klant en eerdere aankopen;


* de mogelijkheid (al dan niet op budgetbasis) producten van Nortel Networks te kiezen en te bestellen (bij Nortel Networks of een partner); de klant heeft de keus uit ongeveer 48.000 producten;


* op persoonlijke opgave gebaseerde registratie voor alle site-applicaties

Gepersonaliseerde extranetten maken het contact intensiever en efficiënter

Nortel Networks bouwt voor haar belangrijkste klanten gepersonaliseerde extranetten, waarin het mogelijk is de status van bestellingen te volgen, technische ondersteuning te ontvangen en kennis te nemen van nieuwe producten en oplossingen. Inmiddels heeft Nortel Networks al meer dan 45 van dergelijke extranetten met gepersonaliseerde faciliteiten ontworpen en zal er nog meer bouwen, al naar gelang de vraag. Grote dienstverlenende instellingen en bedrijven kunnen vanuit de gepersonaliseerde extranetpagina automatisch doorverbonden worden met hun eigen vertegenwoordiger. Dit komt de snelheid en de doelmatigheid van het contact tussen klant en leverancier ten goede en is in overeenstemming met de toegenomen klantgerichtheid binnen het bedrijfsleven in de gehele wereld.

Over Nortel Networks

Nortel Networks werkt nauw samen met klanten over de gehele wereld om voor telefonie en IP geoptimaliseerde netwerken te ontwerpen, te bouwen en in gebruik te stellen. Tot de klanten van Nortel Networks behoren privé- en beursgenoteerde ondernemingen, instellingen, Internet Service Providers, telefoonmaatschappijen, (kabel)netwerkexploitanten en openbare nutsbedrijven.

De gewone aandelen van Nortel Networks worden verhandeld op de beurzen van New York, Toronto, Montreal, Vancouver en Londen. Nortel Networks had in 1998 een omzet van US$17,6 miljard; het aantal werknemers bedraagt wereldwijd ongeveer 75.000.

Voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nortel Networks

Ab van der Meijden

Directeur Bay Networks Benelux

tel: +31 - (0)348 - 484343

Deel: ' Nortel Networks demonstreert elektronische handel op website '




Lees ook