webMethods levert Northwest Airlines integratieplatform om inkoopproces te stroomlijnen

Northwest gebruikt webMethods integratieplatform om verbinding te maken met on line marktplaatsen en leveranciers

Amsterdam, 7 augustus 2001 -- webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat Northwest Airlines (Nasdaq: NWAC) het webMethods integratieplatform heeft gekozen om product- en inkoopinformatie via internet in real-time uit te wisselen met haar zakenpartners. Met de webMethods-oplossingen kan Northwest verschillende inkoopprocessen efficiënter doen verlopen, waardoor de kosten en het aantal gemaakte fouten zullen afnemen.

Tot nu toe plaatst Northwest orders voor alle goederen, van vliegtuigen en motoronderdelen tot kantoorbenodigdheden, via uiteenlopende processen, waaronder de telefoon, fax, EDI en websites van leveranciers. Met het webMethods integratieplatform kunnen de inefficiënties en fouten die door deze processen worden veroorzaakt, worden voorkomen. Ook kan informatie zoals productaankopen, orderstatus, leveringstermijnen en vragen van klanten direct van de koper naar de leverancier worden gestuurd in een volledig geautomatiseerde omgeving.

"webMethods is toonaangevend op integratiegebied en heeft bewezen dat het de inkoopprocessen van haar klanten drastisch kan verbeteren," zegt Doug Keskey, IT middleware/e-commerce directeur bij Northwest Airlines. "Omdat we niet kunnen dicteren welke platformen onze zakenpartners moeten hebben, hadden we een integratieplatform nodig zoals dat van webMethods - flexibel en open voor alle standaarden. Het resultaat is dat we nu onze distributieketen kunnen automatiseren, waardoor fouten worden voorkomen en we efficiënter kunnen inkopen."

Northwest vroeg webMethods om een flexibel, gestandaardiseerd platform te bouwen dat gebruikt kan worden voor alle huidige en toekomstige integratieprojecten met partners. Zo gaat Northwest haar interne systemen integreren met de Aeroxchange marktplaats, een wereldwijde marktplaats met een groot aantal producten en diensten voor de luchtvaartindustrie. Ook zal Northwest Corporate Express integreren om het inkoopproces voor kantoorproducten te stroomlijnen. Doordat het webMethods integratieplatform een brede ondersteuning van internetstandaarden en -protocollen biedt, kan Northwest snel verbindingen realiseren met nieuwe en bestaande zakenpartners, zonder de organisatie en bestaande systemen zwaar te belasten. "Veel van onze strategische partners gebruiken webMethods al, dus we zijn er van overtuigd dat dit ons helpt om sneller en succesvoller nieuwe koppelingen in gebruik te nemen," aldus Keskey.

"Zoals ieder bedrijf is een luchtvaartmaatschappij afhankelijk van de distributieketen om snel, efficiënt en kosteneffectief reserveonderdelen in te kopen. De webMethods-oplossingen helpen Northwest om deze processen te verbeteren," zegt Scott Opitz, vice president Strategic Planning bij webMethods. "Dankzij onze oplossingen kan Northwest beduidend efficiënter opereren en real-time, samenwerkende inkoopnetwerken met haar leveranciers creëren.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Over Northwest Airlines

Met een jaaromzet van meer dan 11 miljard dollar en ongeveer 55.000 werknemers wereldwijd, is Northwest Airlines de vierde luchtvaartmaatschappij ter wereld. Het bedrijf heeft knooppunten in Detroit, Minneapolis/St. Paul, Memphis, Tokyo en Amsterdam en voert meer dan 2600 vluchten per dag uit. Samen met haar partners, waaronder KLM, bedient Northwest meer dan 785 steden in 120 landen, op 6 continenten. Gebaseerd op statistieken van de Amerikaanse Department of Transportation, was Northwest in de periode 1990 2000 de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij die het meest op tijd vloog onder de zeven grootste carriers.

Contactpersonen:

Jill Latta