Van : voorlichting NOS Radio en Televisie d.d. : 10 februari 2000 Nr. : 47

NOS-TELEVISIE PROGRAMMA-AANKONDIGING 11 FEBRUARI 1999

TV2

NOS- SPORTJOURNAAL

In het NOS-Sportjournaal (18.43-18.51 uur) een voorbeschouwing op het NK sprint.

Mtwee

In Mtwee (23.00-23.55 uur) is Drs. P te gast in de studio. In 1996 zette hij een punt achter zijn carrière. Onlangs stonden nog twee nummers (Heen en Weer en Trojka hier Trojka daar) van hem in de Nederlandse top 100 allertijden. Ook aandacht voor het ijsdansen tijdens het Europees Kampioenschap kunstrijden in Wenen. Vanuit de studio worden deze beelden van commentaar voorzien door oud-Nederlands kampioene ijsdansen Anita Chauduri. Met haar wordt ook gesproken over het imago van het kunstrijden in Nederland.

De journalist Bert Schabbink praat met Mart en Maartje over zijn vaak hachelijke avonturen tijdens het volgen van het Afrikaanse voetbalkampioenschap in Nigeria en Ghana.

Tevens in deze uitzending een reportage over jongerenculturen, naar aanleiding van overzichtstentoonstellingen in het Historisch museum in Rotterdam en het Drents museum in Assen. Geert Linnebank, de nieuwe hoofdredacteur van Reuters, spreekt vanuit Londen met Mart en Maartje. Komende maandag verschijnt de nieuwe cd van de Trockener Kecks, zij zorgen in deze uitzending van Mtwee voor de muzikale bijdrage.

NEDERLAND 3

NOS-SPORTJOURNAAL

In het NOS-Sportjournaal (22.16-22.29 uur) beelden van het ijsdansen tijdens het EK kunstrijden in Wenen. Tevens een voorbeschouwing op het NK sprint.

Zoekwoorden:

Deel: ' NOS-televisie programma-aankondiging '