Delft, 23 januari 1999

Notariaat in voorhoede van informatietijdperk

Vrijdag 22 januari 1998 is het KNB Intranet officieel gelanceerd. Het door Green Valley bv uit Delft ontwikkelde KNB Intranet is een beveiligd landelijk Intranet voor alle notariskantoren en het plaatst de informatievoorziening en automatiseringsgraad van het notariaat direct bij de absolute top. In een periode van 3 jaar worden alle 800 kantoren aangesloten.

Met KNB Intranet betreden de notarissen het informatietijdperk. Het biedt hen vrijwel alle voor de beroepsuitoefening noodzakelijke informatie en diensten. Dagelijks vinden zij het laatste nieuws over de notariële praktijk, kunnen zij zoeken in 15.000 juridische publicaties, de SDU wettenbank en een modellenbank. Ook kan men persoonsinformatie opvragen met een in Java Technologie ontwikkelde koppeling naar de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Informatie over bedrijven vinden zij door een naadloze integratie met de Kamers van Koophandel. Daarnaast kunnen notarissen collega’s bereiken dankzij een landelijk adresboek of van gedachte wisselen in discussiegroepen.

Het KNB Intranet is volledig ontwikkeld door Green Valley bv en is gebaseerd op GreenValley’s Instant Intranet software dat specifiek gemaakt is om snel en doeltreffend soortgelijke intranet en extranet applicaties te kunnen opzetten en te beheren.

Green Valley bv, opgericht door de 2 voormalig TU Delft studenten Rens Boogerd (25) en Michiel Riedijk (26), is een jong software bedrijf dat grootschalige Intranet en Extranet oplossingen ontwikkelt die uitblinken in technologische voorsprong en gebruikersvriendelijkheid. Eerder realiseerde Green Valley dergelijke oplossingen voor oa. het Ministerie van Buitenlandse Zaken, het Ministerie van Defensie, SENTER, de inkoopcombinatie Ferney Holland, het internationaal opererende advieskantoor Loyens & Volkmaars, Koninklijke Schelde en de Algemene Rekenkamer.

Voor meer informatie over het KNB Intranet of Instant Intranet 3.0 kunt u contact opnemen met:

GreenValley BV
Michiel Riedijk