PERSBERICHT

Notebook-computer op basis van AMD-K6-2-processor gehonoreerd met Editor's Choice Award van PC Magazine

SUNNYVALE, Californie - 11 februari 1999 - Het aantal producenten dat notebooks op basis van de Mobile AMD-K6-2-processor op de markt brengt, groeit gestaag. Onlangs introduceerde WinBook Computer Corporation de WinBook XL 300 TFT op basis van de 300-Mhz Mobile AMD-K6-2-processor met 3DNow!-technologie. Het apparaat is door het Amerikaanse vakblad PC Magazine bekroond met een Editor's Choice Award (zie de editie van 23 februari 1999).

Volgens het bijgaande commentaar verdiende de WinBook XL 300 met zijn standaard 64MB RAM de hoogste score in vergelijking met notebooks op basis van Intel Celeron-processoren. "De met de Editor's Choice Award gehonoreerde WinBook XL 300 TFT combineert een solide verwerkingskracht met goede faciliteiten en een batterij-levensduur van drie uur. En dat alles voor 1598 dollar", aldus PC Magazine. Naast WinBook bieden onder andere ook Compaq, Packard Bell NEC en Toshiba notebooks aan op basis van AMD-K6-processoren.

"AMD streeft er naar om PC-gebruikers grote verwerkingskracht te bieden", aldus Larry Hollatz, vice-president van AMD's Computation Products Group. "De onderscheiding van PC Magazine voor de faciliteiten, de kracht en de prijs van de WinBook Notebook op basis van de Mobile AMD-K6-2-processor is daar een sprekend voorbeeld van."

Over AMD

AMD (Advanced Micro Devices) is wereldwijd leverancier van geintegreerde elektronische schakelingen voor computers, netwerk- en communicatie-apparatuur. AMD produceert microprocessoren, flash-geheugens, programmeerbare logische schakelingen en producten voor communicatie- en netwerktoepassingen. De onderneming is opgericht in 1969 en gevestigd in Sunnyvale, Californie (Verenigde Staten). In 1998 behaalde AMD een omzet van meer dan $2,5 miljard. Voor meer informatie kan men terecht op de website: www.amd.com. Men kan ook bellen met de technische hotline: 00 44-1276-803299 of een e-mail sturen aan: euro.tech@amd.com.

Voor de redactie: PBA Benelux, Anne Breimer, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: anne@berg-kleijn.nl

Met vriendelijke groet/best regards,

Meijke Vendel

Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V.

P.O. Box 82174, 2508 ED Den Haag, The Netherlands

tel: (+31) 70 - 351 24 64