Nova Zembla Zorg winnaar 2016 in Ouderenwelzijnbranche

Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160729 -- Nova Zembla Zorg is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Ouderenwelzijnbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Nova Zembla Zorg weet haar bijzondere visie op ouderenzorg te combineren met een innovatieve aanpak, met een zeer grote mate van klanttevredenheid als resultaat. Een indrukwekkende zorgaanbieder.’

Nova Zembla Zorg verzorgt ouderen op een professionele en betrokken manier vanuit een idealistische visie. Centraal staat de zorgbehoevende in alle aspecten van het menszijn en ouder worden. De menselijke maat, persoonlijke aandacht, kleinschaligheid en ongedwongenheid staan in deze visie voorop. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Nova Zembla Zorg een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst haar positie in de zorgmarkt verder zal verstevigen. ‘Bewonerswens is het sleutelwoord bij  Nova Zembla Zorg, want men is continu bezig haar diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Zorg op maat

De jury prijst met name de kleinschaligheid en het feit dat zorg op maat wordt geboden, waardoor de bewoners zich helemaal thuis voelen. ‘Bij Nova Zembla Zorg draait alles om de bewoner als mens en om de mens als bewoner’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Er zijn geen regeltjes in de zin van procedures. De bewonerswens staat centraal en de zorg wordt daaromheen vorm en inhoud gegeven. Net zoals de bewoner dat thuis ook gewend was – of is. Met een bezetting van 15 tot 25 bewoners per locatie biedt de instelling ruimte voor gepersonaliseerde zorg, op alle gebieden.’

Zwaan: ‘De leiding van Nova Zembla Zorg is in handen van een verpleegkundige van het hoogste niveau met jarenlange managementervaring bij diverse instellingen, en kijkt altijd door de bril van de verzorgende naar de mens. Tevredenheid, kwaliteit en genegenheid, dat moeten de bewoners ervaren. Aan de medewerkers wordt dan ook voortdurend deze boodschap meegegeven. Dankzij haar uitgesproken mensgericht beleid neemt Nova Zembla Zorg een unieke plek in en is het vaak ook een voorbeeld voor collega-instellingen als het gaat over de wijze van omgaan met ouderenzorgvraagstukken.’

Nova Zembla Zorg is opgericht in 2007. Het bedrijf is gevestigd in Oegstgeest, Heemstede en binnenkort ook in Amsterdam, en heeft in Nederland op dit moment circa 50 medewerkers. Het is actief in de Randstad. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de bewoner maken van deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘De benchmark voor ouderenzorg en dus terecht de winnaar in deze branche!’

Meer informatie: www.novazemblazorg.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.

Deel: ' Nova Zembla Zorg winnaar 2016 in Ouderenwelzijnbranche '