Arnhem, 21 januari 2000

ARCADIS: LUTTMER MET PENSIOEN, NOY NIEUWE VOORZITTER RAAD VAN BESTUUR

Na een dienstverband van ruim 31 jaar gaat drs. Frans P. Luttmer, voorzitter van de Raad van Bestuur van ARCADIS NV, per 1 juli 2000 met pensioen. In de ruim 9 jaar dat Luttmer, eerst als lid van de Raad van Bestuur en vanaf 1995 als voorzitter, mede verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de onderneming heeft ARCADIS (aanvankelijk nog onder de naam Heidemij) een grote groei doorgemaakt. Het bedrijf is in die periode verviervoudigd in omvang. Van een Nederlands uitvoerend ingenieursbureau voor lokale infrastructuur en ruimtelijke ordening ontwikkelde ARCADIS zich tot een multinational voor ingenieursdiensten op het gebied van infrastructuur, milieu en utiliteitsbouw. Meer dan 60% van de 8.000 medewerkers van ARCADIS woont en werkt buiten Nederland.

Ir. Harrie L.J. Noy (48) is per 1 juli door de Raad van Commissarissen benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur. Hij trad in 1975 in dienst van de onderneming. Van 1988 tot 1994 was hij eerst lid en later voorzitter van de directie van ARCADIS Heidemij Advies BV, een werkmaatschappij van ARCADIS NV. In 1994 werd hij benoemd tot lid van de Raad van Bestuur.

De Raad van Commissarissen heeft ir. Michiel Jaski (40) benoemd in de aanstaande vacature.

De heer Jaski beschikt over een uitgebreide internationale ervaring, opgedaan in diverse functies bij Koninklijke Shell. Op dit moment is hij Global Vice President van een van Shell's strategische Business Units in de chemie, met activiteiten in Noord- en Zuid-Amerika en Europa. Hij genoot zijn opleiding aan de Landbouwuniversiteit in Wageningen en behaalde enige jaren later zijn MBA bij INSEAD in Fontainebleau. Na een korte periode bij Philips kwam hij in 1988 bij Shell in dienst.

Per 1 juli 2000 zal de Raad van Bestuur van ARCADIS bestaan uit:

ir. H.L.J. Noy, voorzitter

S.B. Blake, M.Sc.