NPM Capital

Amsterdam / Hoofddorp, 1 november 1999.

NPM Capital neemt belang in Stonehenge Telecom

NPM Capital heeft een belang genomen in het in Hoofddorp gevestigde Stonehenge Telecom N.V. Stonehenge is een snel expanderend telecombedrijf
dat een wereldwijd IP-netwerk ontwikkelt dat wordt aangeboden aan telecom resellers. De participatie biedt Stonehenge extra financiële middelen voor de verdere uitbouw van het netwerk en de internationale uitbouw van de activiteiten en de organisatie.

Het eigen netwerk van Stonehenge verbindt inmiddels de steden Amsterdam, Brussel, Londen, New York, Frankfurt, Keulen, Parijs en Genève en zal spoedig worden uitgebreid met andere steden in Europa, de VS en het Verre Oosten. Het is gebaseerd op de digitale, kostenefficiënte VOIP (Voice over Internet Protocol) technologie en geschikt voor grote volumes voice en data en voor applicaties als videoconferencing en `on demand multimedia'. Daarmee behoort Stonehenge tot de `next generation telco's'.

Stonehenge Telecom is begin 1998 opgericht door Anton Akkerman en Patrick C. Willemsen, beiden co-CEO en voorheen actief in de telecom- en IT-sector. Het bedrijf is gevestigd in Hoofddorp, met eigen kantoren in Londen en Orlando (USA), en behoort tot de snelste groeiers in haar markt.

Deel: ' NPM Capital neemt belang in Stonehenge Telecom '