Ingezonden persbericht



---


PERSBERICHT

Amsterdam, 15 oktober 2010

Nu al 100.000e I amsterdam Card verkocht
Een van de oorzaken van succes is rijke culturele aanbod

Ruim voor afloop van het jaar is de 100.000e I amsterdam Card verkocht. Dat is sneller dan ooit. Op 14 oktober werden Isabelle en Dominique Le Baut uit Parijs verrast bij het Amsterdams Historisch Museum. Namens Amsterdam Toerisme & Congres Bureau en het Amsterdams Historisch Museum zijn bloemen en een "Live Cooking Dinner Cruise" van Holland International Rondvaart aan het echtpaar overhandigd.

"We zijn blij om dit feestelijke moment van de 100.000e I amsterdam card bij het Amsterdams Historisch Museum te vieren", aldus Bjorn Stenvers van het Amsterdams Historisch Museum.

De I amsterdam Card blijft aan populariteit toenemen. Vooral buitenlandse bezoekers maken veel gebruik van de Amsterdamse citycard die zowel veel prijsvoordeel als keuzevrijheid en gebruiksgemak biedt. Wendy Sieger-Kintzen, verantwoordelijk voor de VVV dienstverlening van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau: "De I amsterdam Card draagt voor bezoekers bij aan een positieve beleving van de stad. Door de vele mogelijkheden met de card verleiden we de bezoeker om meer te ondernemen dan hij of zij in eerste instantie van plan was. Zo openen we met de card de deuren tot grote én kleinere musea. Het succes van de card in 2010 komt zeker ook door het rijke culturele aanbod. Momenteel zijn er in Amsterdam weer een aantal interessante tentoonstellingen die veel bezoekers trekken. Zo is in het Van Gogh Museum de expositie 'Illusie en werkelijkheid', in de Hermitage en in het Allard Pierson zijn tentoonstellingen rondom Alexander de Grote en het FOAM biedt een expositie van Johan van de Keuken."

Sleutel voor een bezoek aan Amsterdam

De I amsterdam Card bestaat uit de citycard, een openbaar vervoersticket (GVB) en een zestalige stadsgids. Met de I amsterdam Card kan de bezoeker 30 musea die in de card zijn opgenomen gratis bezoeken, daarnaast is het openbaar vervoer en een rondvaart gratis. Houders van de Card ontvangen in diverse horecagelegenheden een korting van 25% op hun maaltijden. Dit alles word nog aangevuld met gratis snacks en give-aways. Ook het aanbod van de P&R terreinen rondom de stad is aantrekkelijk voor houders van de card, zij parkeren hun auto met 50% korting. De I amsterdam Card is dé sleutel voor een bezoek aan Amsterdam. Het winnende Parijse echtpaar Le Baut besloot de citycard te kopen juist vanwege hun brede interesse in Amsterdam: "We zijn enorm verrast vandaag! Om een goede indruk van de sfeer te krijgen, hebben we een schema gemaakt om zoveel mogelijk cultuur te bezichtigen. Daarbij is de I amsterdam card een geweldige uitkomst".

Meer informatie: www.iamsterdamcard.com

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal: Amsterdam Toerisme & Congres Bureau, Afdeling Communicatie, tel. (020) 551 2531, e-mail: communicatie@atcb.nl Persberichten van ATCB zijn te vinden op www.atcb.nl

Publieksinformatie: tel. (020) 201 8800.
www.vvvamsterdam.nl en www.iamsterdam.com

Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft als taak het toeristisch- en zakelijk bezoek aan Metropool Amsterdam te bevorderen. ATCB is op dit gebied de centrale organisatie voor Amsterdam en regio, die zich inzet voor de belangen van deze sector. Als kennis- en informatiecentrum voor toeristisch en zakelijk bezoek heeft ATCB een spilfunctie in de ontwikkeling hiervan. Daarnaast behoren tot de kerntaken het opstellen en uitvoeren van marketing- en promotieplannen, het stimuleren van innovatie en productontwikkeling en het bewaken van de kwaliteit van het toeristische product. Samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en overheid werkt ATCB aan het verhogen van de bestedingen door bezoekers in Amsterdam en regio, en het stimuleren van de werkgelegenheid.


---- --

Deel: ' Nu al 100.000e I amsterdam Card verkocht '




Lees ook