officiële Euro 2000-website

Official EURO 2000 Internet Solutions Partner voorspelt dat website alle online records zal breken

Brussel, 29 maart 2000 - De officiële EURO 2000-website www.euro2000.org, die vandaag door de UEFA is opengesteld, zal volgens PSINet ' Official Internet Solutions Partner voor EURO 2000 ' de bestbezochte website ter wereld worden met een geschat aantal hits per dag van 150 miljoen.

Door de enorme groei van internetgebruik in Europa in de laatste paar jaar zal de officiële EURO 2000-website de populariteit van websites van eerdere voetbaltoernooien ruimschoots overtreffen. De website van het laatste wereldkampioenschap (Frankrijk 1998) had gemiddeld 70 miljoen hits per dag, het vorige Europees kampioenschap kwam niet verder dan nauwelijks 1 miljoen hits per dag. Rekening houdend met deze enorme bezoekersaantallen, heeft Internet Super Carrier PSINet alles uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat voetbalfans over de hele wereld EURO 2000 van minuut tot minuut kunnen volgen, zowel voor als tijdens het toernooi.

PSINet voorziet in de faciliteiten voor connectiviteit, hosting en beveiliging en zal zo bijdragen tot het wereldwijde succes van de EURO 2000-website. PSINet zet onder meer haar eigen wereldwijde netwerkinfrastructuur in en waarborgt de bescherming van de site-content.'Wij zijn gewend een groot publiek te bedienen en werken al vanaf begin 1999 samen met de UEFA', aldus Europees president Harry Hobbs van PSINet. 'Door de combinatie van hoogwaardige technologie en onze ervaring in het beheer van internetoplossingen ten behoeve van duizenden bedrijven over de hele wereld, kunnen wij miljoenen voetballiefhebbers de garantie geven dat zij 24 uur per dag, waar ze zich ook bevinden, de ontwikkelingen rond hun favoriete team kunnen volgen.'

De website is gezamenlijk gelanceerd door de UEFA, PSINet en Sportal, de Official Web Site Producer van EURO 2000. De keuze van het moment was niet toevallig: vanavond vindt in het Koning Boudewijn Stadion in Brussel de vriendschappelijke wedstrijd tussen de beide organiserende landen België en Nederland plaats.

PSINet, dat al vanaf begin 1999 samenwerkt met de UEFA en deze organisatie helpt bij onder meer het beheer van internetoplossingen, verkeert als official sponsor van EURO 2000 in het gezelschap van meer traditionele voetbalsponsors zoals MasterCard, Coca Cola, Philips en McDonald's. Het is de eerste keer dat een leverancier van internetoplossingen tot deze kring van voetbalsponsors is doorgedrongen, hetgeen ook het toenemende belang van elektronische communicatie onderstreept.

De EURO 2000-website wordt 'gehost' op tien locaties, verdeeld over negen landen. Het verkeer wordt zo gereguleerd dat iedere gebruiker naar de locatie wordt geloodst die voor hem of haar het dichtstbij en op dat moment het snelst is. PSINet voorziet ook in het wereldwijde, breedbandige netwerk voor de hosting van de website. Daarnaast zal het bedrijf een voor het Internet geoptimaliseerd netwerk inzetten dat 'layered switching'-technologie biedt; dit vertaalt zich in ongekende servicekwaliteit. Het bedrijf heeft ruim 1,5 miljoen km glasvezelkabel waarop snelheden mogelijk zijn tot 9 Gbps (9 miljard bits per seconde). Daarmee behoort de infrastructuur van PSINet tot de grootste en krachtigste communicatiesystemen op aarde.

Over PSINet
PSINet is een wereldwijd opererende Internet-aanbieder die voorziet in een e-commerce-infrastructuur en een volledig pakket retail- en wholesale-Internetservices via dochterondernemingen. De diensten maken gebruik van eigen glasvezel-, satelliet-, Webhosting- en switchingfaciliteiten, waarmee PSINet in ruim 800 stedelijke gebieden in 22 landen op alle continenten

Deel: ' 'Officiële EURO 2000-website wordt bestbezochte site ooit' '