Provincie Noord-Holland

Persbericht, 13 september 2001

Officiële herdenking vliegtuigramp
Op 25 september a.s. zal in de tuin van het Provinciehuis in Haarlem een officiële herdenking worden gewijd aan de vliegramp in de Waddenzee, die vijf jaar geleden heeft plaatsgevonden. Bij het vliegtuigongeluk met een toestel van de Dutch Dakota Association (DDA) kwamen 32 mensen om het leven, 23 provinciale medewerkers, 6 bemanningleden en 3 medewerkers van Ballast Nedam.

In de provincietuin staat het gedenkteken voor de slachtoffers van de ramp. Familie, vrienden en collega's van de slachtoffers kunnen van 9.00 tot 18.00 uur een bezoek brengen aan het gedenkteken, en een bloemengroet brengen. Tijdens deze uren kan men ook in het provinciehuis terecht voor koffie of thee. Ook het gebouw van de DDA op Schiphol-Oost en het vliegveld van Texel zullen op deze uren geopend zijn voor een bezoek in het kader van de herdenking.

Van 10.00 tot 11.00 uur wordt in de provincietuin een herdenkingsbijeenkomst gehouden.
Daarbij zullen onder meer toespraken worden gehouden door de commissaris van de Koningin, prof. dr. J.A. van Kemenade, de heer A.Groeneveld, directeur van de DDA en mevrouw T.Dompeling namens de nabestaanden.
Provinciebestuur, ambtelijke leiding en personeelsvereniging zullen bloemstukken bij het gedenkteken leggen.
Een vijftal blazers zal zorgen voor muzikale ondersteuning van de herdenking.

Zoekwoorden:

Deel: ' Officiële herdenking vliegtuigramp Dakota in Haarlem '