De lekkerste oliebollen van het millennium zijn nu ook de veiligste: GROOTMOEDERS EN MILLENNIUM-OLIEBOLLEN ALS EERSTE HACCP-GECERTIFICEERD.

Oud & Nieuw B.V., handelsnaam van oliebollenbakkerij Kelly Oliebol te Naarden, is er als eerste in Nederland in geslaagd het HACCP-certificaat te behalen. Het certificaat, dat garant staat voor een kwalitatief hoogstaand eindproduct, wordt alleen aan die bedrijven toegekend, die het preventieve systeem dat sinds 1995 deel uitmaakt van de Warenwet, volledig toepassen.

HACCP
HACCP staat voor Hazard Analyses Critical Control Point en analyseert de kwaliteit en veiligheid van het productieproces systematisch. Oud & Nieuw scoort hoog op het normenlijstje van HACCP en bewijst daarmee dat haar oliebollen niet alleen qua smaak van uitstekende kwaliteit zijn.

In de jaren zestig werd HACCP in samenwerking met de ruimtevaartorganisatie NASA ontwikkeld omdat astronautenvoedsel absoluut veilig moest zijn. De HACCP-methode is inmiddels wereldwijd bekend en werd door Nederland als één van de eerste lidstaten van de EU opgenomen in de wetgeving.

Deel: ' Oliebollenbakkerij Naarden krijgt eerste HACCP-certificaat '