KNWV

DATUM: 10-10-2001

ZEILEN - Olympisch coach Maurice Paardenkooper wordt Technisch Directeur bij Team Heiner

---

Maurice Paardenkooper is per heden als Technisch Directeur in dienst getreden bij Team Heiner. Samen met Roy Heiner zet hij aansprekende zeilcampagnes op in binnen- en buitenland en zet hij zich in bij het zoeken naar sponsors. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de zeiltechnische opleidingen van de Heiner Zeil Academie.

Maurice (39) is een van Nederland's topzeilers. Zowel in de 470 als in de 49-er klasse behaalde hij de kwalificatielimiet voor deelname aan de Olympische Spelen, respectievelijk voor Atlanta (1996) en Sydney (2000). In de aanloop naar de Spelen in Sydney, richtte Maurice zich volledig op het trainersschap in de Olympische 470-klasse. Tijdens de Olympische Spelen in 2000 was hij coach voor de 470-dames en voor de Star klasse. Afgelopen maanden maakte Maurice deel uit van het team van ASSA ABLOY in de opzet- en testfase voor de deelname aan de Volvo Ocean Race.

Met de komst van Maurice is de zeiltechnische basis bij Team Heiner verbreed. Veel meer dan voorheen zal de nadruk komen te liggen op het opzetten van zeilcampagnes en de begeleiding van topsporters. Doel is het kweken van een renstal met gekwalificeerde zeilers die zich kunnen meten met het hoogste internationale wedstrijdniveau. Vanuit deze renstal wil Team Heiner deelnemen aan nationale of internationale prestigieuze zeilevenementen. Aansprekende projecten daarin zijn de Tour de France à la Voile, het internationale matchrace circuit, de Volvo Ocean Race en in de verdere toekomst de America's Cup.

Team Heiner richt zich op de volgende vier activiteiten:

Sail Performance
Zeilcampagnes voor aansprekende zeilevenementen. Met de komst van Maurice Paardenkooper wordt dit onderdeel sterk uitgebreid. Zeilers worden op topniveau opgeleid en vormen gezamenlijk een renstal waaruit de teams komen die voor de zeilprojecten worden ingezet. Op
internationaal niveau gaat het om projecten als de Tour de France à la Voile, het internationale matchrace circuit, de Volvo Ocean Race en in de verdere toekomst de America's Cup. Op nationaal niveau gaat het om deelname aan grote zeilevenementen in Nederland, zoals de Flevorace en North Sea Regatta.

Heiner Zeil Academie
Zeilopleidingen voor zeilteams en individuele zeilers, die willen leren zeilen op wedstrijdniveau of een hoger niveau willen bereiken. Ook richt de Heiner Zeil Academie zich op specifieke evenementen zoals wedstrijden in het Caribische gebied. Via de academie kunnen
deelnemers aan bijvoorbeeld de Sint Maarten Regatta of de BVI Races een voorbereidende basiscursus volgen.

Evenementen en incentives
Nautische bedrijfsevenementen in binnen- en buitenland, business regatta's en sail incentives. Beleef de spanning en sensatie mee van een echte wedstrijd op een echt wedstrijdschip. Zeilervaring is niet vereist om deel te nemen aan een van de Team Heiner evenementen of incentives.

Management trainingen
Training en coaching voor het bedrijfsleven en non-profit gericht op organisatieontwikkeling, teamontwikkeling en individuele ontwikkeling. De ervaringen van het teamwork uit de wedstrijdzeilsport wordt ingezet voor het bedrijfsleven.

Deel: ' Olympisch coach wordt Technisch Directeur bij Team Heiner '