Gelijktijdige ondersteuning Gigabit Ethernet én ATM

Nieuw: OmniSwitch-serie nu met Gigabit-support

Hoofddorp, 10 maart 1999 – Xylan introduceert vandaag Gigabit Ethernet-ondersteuning voor haar veelgeprezen OmniSwitch-serie. De switches maken high-speed modular edge switching mogelijk voor netwerken met een Gigabit Ethernet-backbone. Hiermee levert Xylan inmiddels twee modulaire switches die zowel Gigabit Ethernet als ATM gelijktijdig kunnen ondersteunen.

Eerder introduceerde Xylan al haar 22 Gbps OmniSwitch/Router (Omni S/R)-platform. Omni S/R is voorzien van Gigabit Ethernet-ondersteuning, high-performance layer-three switching én high-speed ATM uplink-poorten. Het Xylan Operating System (XOS) zorgt, evenals bij het OmniSwitch-platform, voor de aansturing. Daarmee biedt Xylan gebruikers nu twee complete sets policy-based netwerkdiensten voor het beheer en onderhoud van hun totale netwerk.

Nieuwe generatie netwerken

‘Het vermogen van OmniSwitch om any-to-any switching voor zowel Ethernet, Fast Ethernet, ATM, token ring, FDDI, WAN, als Gigabit Ethernet te ondersteunen, biedt grote voordelen. Gebruikers kunnen eenvoudig overstappen van hun bestaande legacy backbones naar een netwerk uit de nieuwste generatie,’ aldus Sean Thomas, Product Marketing Manager voor Xylan’s Gigabit Ethernet-producten. Steve Gerrard, Marketing Director EMEA van Xylan hierover: ‘De toevoeging van Gigabit-uplinks aan de OmniSwitch geeft Xylan verbeterde productportfolio voor de network edge, de werkplek, de bedradingkast en de backbone, ongeacht of de technologie op een frame of een cell gebaseerd is.’

Investering

De OmniSwitch heeft, als backbone- én als edge-switch, lange tijd high-speed ATM-netwerken ondersteund met zijn vooruitstrevende LAN-to-ATM-switching-vermogen. Met de nieuwe Gigabit Ethernet-uplink-module kunnen OmniSwitch-gebruikers probleemloos overstappen op Gigabit Ethernet-backbones. De dienstverlening aan eindgebruikers kan daarbij gewoon doorgaan en hun investering in een LAN-switching-infrastructuur blijft gewaarborgd.

De nieuwe 2-port OmniSwitch Gigabit Switching Modules (GSM) ondersteunen de 1000Base SX-standaard voor Gigabit Ethernet over multimode fiber (GSM-FM) en vervoeren data over maximaal 500 meter. De 1000BaseLX-standaard voor Gigabit Ethernet over single mode fiber (GSM-FS) heeft een uiterste reikwijdte van drie kilometer.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor verkoopinformatie:

Xylan Europe B.V., Jacqueline Smits, Inside Sales Manager, telefoon: + 31 (0)23 556 01 31

Voor meer informatie of een elektronische versie van dit persbericht:

Loth & Werner Communications: Michiel Gosens

telefoon: +31 (0)20 575 40 40, fax: +31 (0)20 575 40 44, e-mail: michiel.gosens@loth.nl

Meer informatie over Xylan vindt u op de Website: www.xylan.com

Deel: ' OmniSwitch-serie met Gigabit-support '