ANDERSEN CONSULTING

Omzet Andersen Consulting stijgt wereldwijd

De omzetgroei van de Nederlandse vestiging is relatief het sterkst

Omzet 1998 van Andersen Consulting stijgt wereldwijd met 25 procent naar een record van 8,3 miljard dollar

Amsterdam, 9 maart 1999 - Andersen Consulting maakte vandaag een record omzet bekend van 8,3 miljard dollar voor kalenderjaar 1998. Dit betekent een stijging van 25 procent ten opzichte van 1997. Daarmee is 1998 het derde opeenvolgende jaar waarin de groei meer dan 25 procent bedraagt. De stevige groei van Andersen Consulting in zijn twee grootste geografische werkterreinen, de Verenigde Staten en Europa, is een belangrijke reden voor dit goede jaar. Met name Europa liet een spectaculaire groei zien.

Naast Consulting ontwikkelt Outsourcing zich wereldwijd tot een steeds belangrijker activiteit. Voor het eerst dit jaar overschreed de omzet van Outsourcing de 1 miljard, er werd een omzet van 1,2 miljard dollar behaald, 31 meer dan in 1997.

George T. Shaheen, world wide managing partner en CEO van Andersen Consulting zei over de succesvolle ontwikkelingen van zijn bedrijf: éndersen Consulting streeft ernaar om een exemplarische business-to-business merknaam te zijn in de wereld. Een krachtige merknaam is noodzakelijk wanneer Andersen Consulting zijn relaties wil behouden met de toporganisaties ter wereld die vérstrekkende veranderingen willen doorvoeren~.

In Nederland is een omzet van Andersen Consulting van f 176 miljoen (80 miljoen Euro) genoteerd; een stijging van ongeveer 38 procent. Het aantal personeelsleden kwam uit op 700. De omzetstijging van Andersen Consulting in Nederland vindt zijn oorzaak in het feit dat de werkzaamheden ten behoeve van onder andere de Nutsbedrijven, de financiële sector en de ICT-branche beduidend zijn toegenomen.

De heer H.J. Blom, Managing Partner Nederland, toonde zich zeer tevreden met de Nederlandse ontwikkelingen voor het bedrijf. ~De groei van Andersen Consulting in Nederland zet onverminderd door. We hebben hiermee onze leidinggevende positie in de markt verder verstevigd, geheel overeenkomstig de wens om Andersen Consulting in Nederland verder uit te bouwen~, zo verklaarde de heer Blom.

Andersen Consulting adviseert en implementeert oplossingen op het gebied van bedrijfsvoering en informatietechnologie met als doel klanten te helpen succesvoller te worden. Andersen Consulting werkt voor klanten uit alle branches volgens het concept van Business Integration: integratie van strategie, mensen, bedrijfsprocessen en technologie. De organisatie heeft meer dan 65.000 mensen in dienst in 46 landen waarvan 700 in Nederland.

-------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------

NOOT voor de REDACTIE: . Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Andersen Consulting, de heer J.C.G. van Ede, telefoonnummer 020 - 4938294, faxnummer 020 - 6748294. Het Internetadres van Andersen Consulting is https://www.ac.com .Een factsheet over de internationale jaarcijfers vindt u in de bijlage van dit persbericht.
.Bij fotopersbureau Dijkstra kunt u via het net foto's, vrij van rechten, opvragen, telefoonnummer

0297 - 566883.

Bijlage: cijfers en feiten

Wereldwijde omzet per Industrie groep (in miljoenen US dollars)