NPM Capital

`s-Hertogenbosch, 2 november 1999 .

OMZET EN WINSTONTWIKKELING DERDE KWARTAAL NAAR VERWACHTING CSS vraagt op korte termijn notering op de Officiële Markt aan

Computer Services Solutions Holding N.V. (CSS), aanbieder van ICT-totaaloplossingen, maakt bekend dat omzet en winst ook in het derde kwartaal conform de verwachting zijn gegroeid. Op grond van deze resultaten en ontwikkelingen handhaaft de Directie haar verwachting voor 1999 van een sterke groei van de winst per aandeel ten opzichte van 1998 (ƒ 1,40; ¤ 0,64).
Eerder was al aangekondigd dat CSS, vanwege haar schaalgrootte, de notering op de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs bestudeert. De notering zal op korte termijn worden aangevraagd.

Gang van zaken per business unit
Alle business units hebben het afgelopen kwartaal bijgedragen aan de groei van de resultaten. Bij de business unit CSS Professional Resources zijn het afgelopen kwartaal verschillende nieuwe opdrachten verkregen, waarbij een omvangrijk groeipotentieel voor de komende jaren aanwezig is.
De business unit CSS Outtasking groeit snel. Ook het verzorgen van opleidingen is sterk uitgebreid. Met name door de overname van Computerij Opleidingen in september zijn er diverse opleidingsprogramma's bijgekomen.
CSS System Integration kende het afgelopen kwartaal opnieuw een hoge bezettingsgraad van consultants en engineers. De brutomarge in dienstverlening vertoonde een forse groei, terwijl de brutomarge van hardware licht is gedaald. De verkoop van eenvoudige hardware systemen via e-commerce ontwikkelt zich voorspoedig en CSS onderzoekt de verdere uitbreidingsmogelijkheden.

Aanvraag notering op de Officiële Markt
CSS heeft in april 1997 een notering gekregen aan de NMAX. De marktkapitalisatie bij de beursgang bedroeg destijds ¤ 38,6 miljoen bij een introductieprijs van ¤ 7,71 per aandeel. In de afgelopen 2,5 jaar is de schaalgrootte van CSS, zowel door autonome groei als via acquisities, sterk toegenomen. Hetzelfde geldt voor de marktkapitalisatie. Op basis van de slotkoers op vrijdag 29 oktober 1999 van ¤ 19,20 bedraagt de marktkapitalisatie ¤ 319,8 miljoen, waarmee deze sinds de beursintroductie verachtvoudigd is. De beursnotering aan de NMAX heeft voor een belangrijk deel bijgedragen aan de sterke groeiontwikkeling die CSS heeft doorgemaakt. Gelet echter op de huidige schaalgrootte en marktkapitalisatie acht de Directie het moment daar om een notering op de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs aan te vragen.

Profiel CSS
CSS is een toonaangevende dienstverlener op het gebied van ICT-oplossingen voor klanten in de Benelux. De onderneming richt zich op het integraal ontwerpen, ondersteunen en beheren van ICT-netwerken van met name kleine en middelgrote organisaties. Daarvoor levert en ondersteunt CSS een uitgebreid assortiment aan diensten en producten van marktleiders als Microsoft, Novell, SAP, Exact, Oracle, Compaq, IBM, Hewlett Packard, Cisco, Citrix, etc. De regionale aanwezigheid, met inmiddels 22 vestigingen in de Benelux, zorgt voor een leidende marktpositie bij kleine en middelgrote organisaties en een goede aanvullende positie bij grote nationale en internationale organisaties. Het overgrote deel van de consultants en engineers van CSS houdt zich bezig met activiteiten op het gebied van netwerken. Deze activiteiten kennen een sterke groei, met name door nieuwe ontwikkelingen in Internet en datacommunicatie. Over de eerste helft van 1999 boekte CSS een nettowinst van ƒ 12,9 miljoen (¤ 5,9 miljoen). De netto-omzet bedroeg ƒ 310 miljoen (¤ 141 miljoen). Momenteel zijn er in totaal ruim 1500 personen werkzaam. CSS is sinds april 1997 genoteerd aan de Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges (NMAX).

Bezoek voor meer informatie: www.css.nl.

Deel: ' Omzet en winstontwikkeling CSS naar verwachting '