Omzet Manpower groeit wereldwijd naar 11,5 miljard dollar

Sterke groei in Duitsland, Zweden en Spanje

Diemen, 16 februari 2000

Omzet Manpower groeit wereldwijd naar 11,5 miljard dollar De omzet van Manpower Inc., inclusief franchise-omzet, groeide afgelopen jaar wereldwijd met 9 procent van 10,5 miljard dollar naar 11,5 miljard dollar. De netto winst steeg in 1999 met 13 procent van 132,8 miljoen dollar (1998) naar 150 miljoen dollar. In het vierde kwartaal ging de netto winst met 16 procent omhoog naar 48,8 miljoen dollar.

Volgens president and chief executive officer Jeffrey Joerres werden de goede resultaten in het vierde kwartaal met name veroorzaakt door de goede ontwikkelingen in Europa en een goede kostenbeheersing in de Verenigde Staten. Een bijzonder sterke omzetgroei (46 procent) werd gerealiseerd in de snel groeiende markten van Duitsland, Zweden en Spanje. In Frankrijk ging de omzet met 16 procent omhoog. In veel landen werden nieuwe vestigingen geopend. Wereldwijd telt Manpower nu 3.300 vestigingen in 52 landen.

Groei marktaandeel in Nederland

In Nederland (na Frankrijk en Groot-Brittannië de grootste uitzendmarkt in Europa) wist Manpower opnieuw in marktaandeel te groeien. Ook in 2000 verwacht Manpower Nederland verder te kunnen groeien door de inzet van internet en het openen van nieuwe vestigingen. Momenteel telt Manpower zo'n 150 vestigingen en enkele tientallen `inhouse-vestigingen' op het terrein of in het gebouw van de opdrachtgever.

Ook Engineering by Manpower, IT@Manpower, Manpower Werkgelegenheidsprojecten, Manpower Consultancy en Ultrasearch (werving en selectie) ontwikkelden zich in Nederland goed. Manpower Consultancy startte vorig jaar een nieuwe dienst voor de bemiddeling van interim-psychologen en interim-P&O-managers.

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Manpower Nederland: - de heer M.J. Vink (general manager), telefoon (020) 660 22 22 - de heer J.P. Sinke (marketing communications manager), telefoon (020) 660 25 38 of (030) 294 61 89.

Manpower is één van `s werelds grootste arbeidsmarktintermediairs en helpt jaarlijks meer dan 2 miljoen mensen aan een baan. Wereldwijd telt de onderneming meer dan 3.300 vestigingen in 52 landen. In Nederland behoort Manpower - met 150 vestigingen - tot de grootste uitzendondernemingen.

Deel: ' Omzet Manpower groeit wereldwijd naar 11,5 miljard dollar '