Network Appliance
Omzet Network Appliance stijgt in Q3 met 100% naar 151,3 miljoen USD
24 - 2 - 2000
Goede resultaten gaan samen met een aankondiging van 2:1 splitsing van aandelen

Network Appliance maakte onlangs bekend over het derde kwartaal van haar boekjaar, dat eindigde op 28 januari 2000, een omzet van 151,3 miljoen USD te hebben behaald. Dit betekent een stijging van 100% vergeleken met de 75,6 miljoen USD aan inkomsten over dezelfde periode vorig jaar. De netto-inkomsten over het kwartaal stijgen met 111% tot 19,8 miljoen USD of 0,11 USD per aandeel. Dezelfde periode vorig jaar was dit nog 9,4 miljoen USD aan netto-inkomsten of 0,06 USD per aandeel. De winst per aandeel over het kwartaal nam met 90% toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De omzet over de eerste negen maanden van het lopende boekjaar bedroeg in totaal 379,3 miljoen USD, een stijging van 91% vergeleken met de omzet van 198,6 miljoen USD over de eerste negen maanden van het vorige boekjaar. Over de eerste negen maanden van het huidige boekjaar stegen de netto-inkomsten met 98% naar 49,3 miljoen USD, of 0,29 USD per aandeel, vergeleken met netto-inkomsten van 24,9 miljoen USD, of 0,16 USD per aandeel over de eerste negen maanden van het vorige boekjaar. De winst per aandeel over de eerste negen maanden steeg met 79% ten opzichte van de eerste negen maanden van het vorige boekjaar.

De groei van de activiteiten van NetApp bevindt zich wereldwijd in een stroomversnelling en wordt voornamelijk gedreven door de kracht van de gebruikte infrastructuur voor e-business die op dit moment eenderde van onze activiteiten vertegenwoordigt, aldus Dan Warmenhoven, president en algemeen directeur van Network Appliance. Naarmate de hoeveelheid gegevens die op internet en door moderne, wereldomvattende ondernemingen wordt opgeslagen steeds meer toeneemt, worden de producten en technologie van NetApp® één van de belangrijkste investeringen die vandaag de dag in infrastructuur gedaan kunnen worden. We helpen onze klanten bij het oplossen van de knelpunten op het gebied van beheer van en toegang tot grote hoeveelheden data.

De onderneming kondigde verder een twee-op-één splitsing van haar eigen gewone aandelen aan. Op of rond 22 maart 2000 zullen deze aandelen worden verdeeld onder de aandeelhouders die op 10 maart 2000 geregistreerd stonden. Na de splitsing zal de onderneming ca. 304.600.000 uitstaande gewone aandelen hebben, uitgaande van het aantal uitstaande aandelen per 28 januari 2000. De binnenkomst in de NASDAQ 100 Index in december 1999 benadrukte de financiële groei van Network Appliance. Bovendien verscheen Network Appliance in de Fortune E-50 index van toonaangevende internetbedrijven van het respectable internationale Fortune Magazine.

Gedurende het derde kwartaal groeiden de NetCache activiteiten van NetApp verder en werden grote klanten als General Motors, Merrill Lynch en 3Coms Palm Computing Division binnengehaald. Network Applaince bereikte in Q3 diverse mijlpalen op het gebied van producten en technologie, waaronder de introductie van NetCache
4.1, de eerste streaming-media toepassing in de branche voor gebruikers van Apple® QuickTime, Microsoft® Windows Media en RealNetworks® RealSystem G2. Ook de alliantie met belangrijke storage bedrijven leverde twee unieke nieuwe diensten op. Network Appliance demonstreerde leveranciers de eerste op een netwerk aangesloten opslagmogelijkheid (network-attached storage, NAS) en een back-upsysteem met tapes voor NAS filers, die gebruikt kan worden voor netwerken van diverse opslagapparaten (storage area network, SAN). Bovendien heeft Network Appliance overeenkomsten gesloten met zowel Legato als Veritas voor de levering van volledig geïntegreerde en gekwalificeerde, uiterst betrouwbare reservesystemen voor Network Appliance opslagapparaten. Over Network Appliance
Network Appliance, veteraan op het gebied van file-serving en caching voor netwerken, levert al sinds 1992 oplossingen voor gegevenstoegang. Grote bedrijven en ISP's, waaronder Lycos, Planet Internet, Yahoo!, Citicorp Securities, Siemens, Philips, Océ, Lockheed, Cisco, Motorola en Texas Instruments maken gebruik van Network Appliances systemen. Network Appliances Internet cache-systemen (NetCache apparaten) en file-servers (filers) bieden op een snelle, simpele en rendabele manier toegang tot gegevens die zijn opgeslagen in een netwerk en maken simultaan gebruik van bestanden mogelijk voor UNIX®, Windows® en het World Wide Web. Meer informatie is beschikbaar op: https://www.netapp.com.

Deel: ' Omzet Network Appliance stijgt naar 151,3 miljoen USD '