Ingezonden persbericht


Omzet Kelkoo stijgt met 20%
Toonaangevende online shops doen succesvol zaken met Kelkoo

Amsterdam, 23 augustus 2001 - Kelkoo, Europa's grootste online marktplaats voor consumenten, heeft vandaag bekend gemaakt dat haar omzet in het tweede kwartaal van 2001 met 20% is gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal. Maandelijks voorziet Kelkoo haar klanten van 1,8 miljoen waardevolle leads. Het bedrijf heeft nu meer dan 400 klanten, inclusief belangrijke e-tailers en merken zoals Tesco, Carrefour, Wehkamp, IBM, Sony, Dell, Siemens, SNS en PTTPost.
"Kelkoo heeft in het tweede kwartaal van 2001, ondanks de afname van het aantal adverteerders op internet, een solide groei doorgemaakt. Dit bevestigt onze bedrijfsstrategie: Kelkoo investeert in langdurige relaties met toonaangevende online shops en internationale merken" aldus Onno Staal, algemeen directeur van Kelkoo Nederland. "We profiteren duidelijk van de gestage groei in de Europese e-commerce branche".

In het tweede kwartaal van dit jaar bezochten meer dan 1 miljoen online consumenten, waarvan 150.000 uit Nederland, de site van Kelkoo. Kelkoo genereert per maand in totaal 1,8 miljoen leads die volgens schattingen goed zijn voor zo'n 90.000 aankopen en een totale omzet van meer dan 13 miljoen Euro. Hiermee is Kelkoo de belangrijkste intermediair voor online shops.
Kelkoo is een winkelservice op internet en vergelijkt het aanbod van online winkels binnen onder meer consumentenelektronica, culturele producten (CD, DVD, boeken, video), computers, telefoons, auto's en huishoudelijke apparatuur.

Deel: ' Omzet online shop Kelkoo stijgt met twintig procent '




Lees ook