aegon

onderhandse plaatsing aandelen aegon

in verband met de op 12 augustus jongstleden aangekondigde acquisitie van de levensverzekeringsactiviteiten van guardian royal exchange door aegon uk plc heeft aegon n.v. een totaal van 8.300.829 nieuwe gewone aandelen van elk nominaal nlg 0,50 op marktconforme condities onderhands geplaatst bij vereniging aegon tegen een koers van eur 82,04 per aandeel. de koers per aandeel, die door vereniging aegon wordt betaald, is gebaseerd op het gemiddelde van de openings- en slotkoers van gewone aandelen aegon op de aex exchanges gedurende drie opeenvolgende beursdagen eindigend op 18 augustus 1999. het belang van vereniging aegon gehouden in gewone aandelen aegon n.v. komt hiermee op 30,4%.

aegon n.v. kondigde op 12 augustus 1999 aan dat aegon uk plc en sun life and provincial holdings plc overeenstemming hebben bereikt over de acquisitie door aegon uk van de levensverzekeringsactiviteiten in het verenigd koninkrijk van guardian royal exchange plc. aegon uk is een onderdeel van aegon n.v., een van ‘s werelds grootste beursgenoteerde verzekeraars.

den haag, 19 augustus 1999

Deel: ' Onderhandse plaatsing aandelen AEGON '