Ondernemer Peter Langhout richt zijn pijlen weer op de vakantiebranche


Mr. Travel biedt niet alleen reizen, maar geeft ook tips en advies aan vakantiegangers

AMSTERDAM, 20170703 -- Ondernemer Peter Langhout is terug van weggeweest. Deze zomer lanceert de vakantieman een nieuw reisplatform voor de Nederlandse markt. Op Mr. Travel zoals de site heet, biedt Langhout vakantiegangers niet alleen een overzicht van beschikbare vluchten, hotelkamers en appartementen, maar informeert de ondernemer reizigers ook over het aanbod aan lokale horeca, bezienswaardigheden en tours.

Langhout, wiens naam sinds 1987 synoniem is voor goedkope jongerenvakanties naar de zon en de sneeuw, zegt zich in zijn nieuwe onderneming niet alleen te laten leiden door de laagste prijs. “Natuurlijk vind ik het belangrijk om altijd het scherpste tarief aan te kunnen bieden. Maar ik wil vakantiegangers ook helpen om precies dat te vinden waar ze naar op zoek zijn. Reizigers vragen steeds vaker om tips om er zeker van te zijn dat de reis die zij boeken perfect voldoet aan hun verwachting”, aldus Langhout.  

Precies op tijd
Mr. Travel komt volgens de oprichter geen moment te laat: “Er wordt nog volop gezocht naar een last-minute voor de zomervakantie. Nederlanders hebben de neiging om hun reizen steeds later te boeken. Ondertussen verwachten zij wél een goed aanbod. Op Mr. Travel vind je de beste opties.”

Dat gezegd, ziet de reisondernemer ook al de eerste boekingen voor de wintersport binnenkomen. “Wij weten precies waar je in de sneeuw moet zijn. Of je nou een sportieve vakantie zoek of dat je naar de bergen gaat voor de après-ski.”

Reisbranche
Tegenwoordig wordt bijna 85 procent van alle vakanties online afgesloten. Volgens onderzoeksbureau NBTC-NIPO besteden Nederlanders vorig jaar bijna 13 miljard euro aan online vakantieboekingen – een stijging van meer dan 10 procent ten opzichte van 2010. Bij die groeicijfers neemt ook het aanbod aan vakantie-aanbieders flink toe. “Wat ontbreekt is informatie over beschikbare accommodaties en de mogelijkheden in de buurt”, aldus Mr. Travel-oprichter Langhout.   

Hotspots
Mr. Travel richt zich aanvankelijk alleen op Europese bestemmingen – van de populairste stedentrips tot favoriete strand- en sneeuwbestemmingen. Op het platform vind je veel lijstjes – “de 5 must do’s in Parijs”, “Wat bestel je in Kroatië” – maar ook achtergrondverhalen en tips over de populaire hotspots en verborgen vakantieparadijzen. Langhout zegt zich niet op één type reiziger te richten, maar alle soorten vakantiegangers met tips te willen helpen. Als zijn platform succes heeft, wil de ondernemer het aanbod op Mr. Travel snel buiten de Europese grenzen uitbreiden. “Er is zoveel te beleven en te ontdekken.” 

Lees het persbericht 'Online reisgids neemt je mee in vakantie-ervaring' voor meer informatie over Mr. Travel.


Deel: ' Ondernemer Peter Langhout richt zijn pijlen weer op de vakantiebranche '




Lees ook