Gemeente Zoetermeer

Ondernemerswinkel officieel geopend

De officiële opening van het nieuwe onderkomen van de Zoetermeerse vestiging van de Kamer van Koophandel Haaglanden is een feit. De trotse vestigingsmanager, Peter Luijkx, had afgelopen vrijdag
22 januari een vol huis. De uitnodig om de officiële opening van de Kamer en daarmee ook de Ondernemerswinkel bij te wonen, was zeker niet aan dovemansoren gericht.

Behalve de voorzitter van de Kamer van Koophandel Haaglanden, de heer Joost van Iersel, was de wethouder economische zaken, Paul Scheffer aanwezig. In zijn speech gaf de wethouder aan hoe belangrijk de samenwerking is tussen gemeente(n), het bedrijfsleven en de Kamer van Koophandel. "Samen kunnen wij een vuist maken richting de provinciale en rijksoverheden om de Zoetermeerse belangen ook in Den Haag veilig te stellen."

Voorbeeld
Goed voorbeeld doet goed volgen. De Ondernemerswinkel is een samenwerkingsverband tussen de gemeente Zoetermeer en de Kamer van Koophandel Haaglanden. De Ondernemerswinkel die al sinds het begin van het jaar is geopend is, zoals de naam al aangeeft, hét centrum waar zowel gevestigde als startende ondernemers terecht kunnen met al hun vragen voor de Kamer van Koophandel en de Gemeente Zoetermeer. Of het nu om informatie over bedrijfshuisvesting gaat of over subsidiemogelijkheden voor starters, bij de Ondernemerswinkel is iedere ondernemer aan het juiste adres. De opzet is om op hetzelfde adres bedrijven en startende ondernemer te informeren over gemeentelijke producten en diensten.

Inspannen
De Kamer van Koophandel Zoetermeer en de gemeente brengen met dit initiatief een aantal diensten voor de (aspirant) ondernemer onder één dak, met als resultaat dat het aantal loketten wordt teruggedrongen. Betrokken partijen zullen zich verder inspannen om ook andere intermediairs te benaderen om zich bij het initiatief aan te sluiten. Zodoende worden de krachten van alle partijen gebundeld in een breed dienstenpakket voor (startende) ondernemers in de Ondernemerswinkel.

Openingstijden
De Ondernemerswinkel is geopend op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. De gemeentelijke medewerkers zijn elke werkdag tussen 8.30 en
12.30 uur aanwezig. Er zijn ook mogelijkheden voor bezoek op afspraak. Tot ziens in de Ondernemerswinkel!

Gemeente Zoetermeer © januari 1999

Deel: ' Ondernemerswinkel Zoetermeer officieel geopend '