Hewlett-Packard persbericht

ONDERWEG FAXEN EN E-MAILEN MET DE HP CAPSHARE 910

Amstelveen, 9 februari 1999 - Hewlett-Packard introduceert de HP CapShare 910, een handscanner waarmee iedereen papieren informatie eenvoudig omzet in digitale vorm. Dit kan op iedere gewenste plaats, onderweg en op kantoor. De opgeslagen informatie is direct te gebruiken in e-mails of in elektronische faxen. Met name de groeiende groep van de mobiele professionals profiteert van de combinatie eenvoud en veelzijdigheid die de HP CapShare 910 te bieden heeft.

HP CapShare-technologie maakt het mogelijk om met een klein, handzaam apparaat drukwerk - inclusief afbeeldingen - en handgeschreven tekst uiterst nauwkeurig om te zetten in digitaal formaat. Het kan daarbij onder andere gaan om kranten, tijdschriften, visitekaartjes, memo's en bonnetjes. Met één streek over het papier scant de CapShare apparatuur het beeld in zwart-wit en slaat het digitaal op.

Klein, krachtig en eenvoudig
De HP CapShare 910 weegt slechts 350 gram en is niet groter dan een portable CD-speler. Het handzame apparaat beschikt over een geavanceerd inleesgedeelte van circa 12,5 centimeter breed. Dit laat het toe dat een document met een losse, 'vegende' beweging wordt ingelezen. Binnen zes seconden stelt de ingebouwde HP CapShare-software het complete document opnieuw samen. Het wordt gecomprimeerd en opgeslagen als PDF- of TIFF-bestand. Op het LCD-schermpje verschijnt vervolgens een verkleinde weergave van het document, een zogeheten thumbnail. In totaal is er ruimte voor circa 50 pagina's A4-formaat in zwart-wit (monochroom).

Vanaf de HP CapShare 910 kan het document direct via infrarood of een seriële kabel naar een printer, PC of handheld apparaat worden gestuurd om te worden afgedrukt, gemaild of gefaxt. De HP CapShare 910 gebruikt het pSOSystem besturingssysteem. Dit speciaal voor apparaten met embedded processors ontwikkelde systeem biedt een complete multitasking-omgeving op basis van open standaarden.

Mobiele professional
HP definieert de mobiele professional als iemand die minstens twintig procent van zijn werktijd buiten kantoor doorbrengt. In Europa en de VS zijn volgens onderzoek van de Boston Research Group dit al zo'n 58 miljoen mensen. Circa 65 procent van die groep geeft aan onderweg graag een faxmogelijkheid ter beschikking te hebben. De HP CapShare 910 biedt nu de mogelijkheid direct tijdsgevoelige informatie, zoals sales-leads, contracten, krantenartikelen en marktrapporten te delen met collega's.
Communicatie
De communicatie met andere apparatuur verloopt via een standaard seriële poort of een IrDA 4.0 infraroodpoort, eventueel in combinatie met HP's geavanceerde HP JetSend-technologie. De infraroodpoort wordt aangestuurd door Microsoft's IrDA-driver (versie 1.2). De transmissiesnelheid ligt op 4 MB per seconde (over een afstand van maximaal twee meter).

HP JetSend is een communicatieprotocol waarmee apparaten op een intelligente manier informatie uitwisselen. Dit kan zonder dat de gebruiker daar enige bemoeienis mee heeft, dus bijvoorbeeld zonder drivers te laden. Een druk op de 'send'-knop volstaat om de informatie op de HP CapShare 910 automatisch te versturen naar een JetSend-enabled apparaat. Daar is geen tussenkomst van bijvoorbeeld een PC bij nodig.

Klaar voor gebruik
De HP CapShare 910 werkt op twee oplaadbare batterijen (inbegrepen). De interfaces die het apparaat gebruikt zijn herkenbaar: de Windows Verkenner en Adobe PDF.

De HP CapShare 910 is vanaf maart 1999 beschikbaar, de verkoopadviesprijs bedraagt fl. 1500,- exclusief btw.

Informatie over HP's nieuw ontwikkelde CapShare-technologie is beschikbaar via de speciale Web-site: https://www.capshare.hp.com.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Adobe is een handelsmerk van Adobe Systems Incorporated. JetSend is een handelsmerk van Hewlett-Packard Company

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Onderweg faxen en e-mailen met de HP CapShare 910 '