Persbericht - Onderzoek naar e-zines

Maastricht, 27 maart 2000 - In opdracht van SmallZine Internet ondervroeg het online-onderzoeksbureau Flycatcher Internet Research ruim 1000 Internetgebruikers over de bekendheid en de waardering van e-zines. Ruim tweederde van de respondenten kent een of meerdere e-zines, het meest genoemd werden de nieuwsbrieven van HetNet, MisterMail en Webstyle.

Begin deze maand ondervroeg bureau Flycatcher ruim duizend Internetgebruikers over e-zines, de electronische nieuwsbrieven op het Internet. Ruim tweederde van de gebruikers kan een of meerdere e-zines noemen, waarvan de nieuwsbrieven van HetNet, MisterMail en Webstyle het meest genoemd worden. De meeste mensen lezen e-zines uit prive-interesse (57% alleen prive, 41% zowel prive als beroepsmatig). Slechts 2% leest e-zines puur beroepsmatig.

Meer dan de helft (57%) van de gebruikers die bekend zijn met e-zines, heeft een voorkeur voor e-zines met een mooie lay-out (HTML-opmaak), slechts 11% kiest voor "platte tekst" ascii) en 32% heeft geen voorkeur. Als belangrijkste elementen van e-zines worden inhoud en actualiteit genoemd.

De meeste e-zines zijn gratis voor iedereen beschikbaar. Om kosten te dekken of om extra inkomsten te genereren wordt er door sommige e-zines plaats ingeruimd voor advertenties. Ruim eenderde (39%) van de respondenten geeft aan dit storend te vinden. Het zijn vooral de mensen jonger dan 40 jaar die deze mening zijn toegedaan.

Meer informatie:
Dr. V. Damoiseaux of Mw. Drs. A. de Jongh
Flycatcher Internet Research
T 043 - 32 62 992
F 043 - 32 62 966
e-mail info@flycatcher.nl
Over Flycatcher Internet Research
Flycatcher Internet Research werd begin dit jaar opgericht in samenwerking met de Universiteit Maastricht. Het onderzoeksbureau heeft zich gespecialiseerd in online-onderzoek, oftewel dataverzameling via het Internet.
http://www.flycatcher.nl (informatie voor panelleden) http://www.online-onderzoek.nl (bureau-informatie)

Zoekwoorden:

Deel: ' Onderzoek Flycatcher naar e-zines '




Lees ook