Provincie Zuid-Holland

9 februari 1999

L.E. Stolker-Nanninga onderzoekt bestuurlijke problemen Leerdam

Mevrouw L.E. Stolker-Nanninga gaat de komende tijd onderzoeken hoe de bestuurlijke en persoonlijke verhoudingen in de gemeente Leerdam kunnen worden genormaliseerd. Zij doet dat namens de Commissaris van de Koningin in de provincie Zuid-Holland, mevrouw J.M. Leemhuis-Stout. Dit is deze week in goed overleg afgesproken tussen de commissaris en het gemeentebestuur van Leerdam (de burgemeester, de wethouders en vertegenwoordigers van alle fracties) in het provinciehuis in Den Haag.

De afgelopen maanden zijn namens de commissaris inventariserende gesprekken gevoerd met de burgemeester, de wethouders en fractievertegenwoordigers, nadat bij de commissaris signalen waren binnengekomen over de bestuurlijke en persoonlijke verhoudingen binnen het gemeentebestuur.Tijdens het overleg deze week hebben de deelnemers gezamenlijk geconcludeerd dat een verbeterproces noodzakelijk is, maar dat het gemeentebestuur dat niet zonder externe hulp af kan. Met instemming werd het voorstel van de commissaris van de Koningin begroet om mevrouw L.E. Stolker-Nanninga namens de commissaris het verbeterproces te laten leiden. Mevrouw Stolker is van 1987 tot 1995 lid van Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland geweest en daarna onder meer waarnemend burgemeester van Brielle en van Boskoop.

Zoekwoorden:

Deel: ' Onderzoek naar bestuurlijke problemen Leerdam '