Productschap Diervoeder

26/01/1999

Onderzoek naar voeding paarden

Het bestuur van het Productschap Diervoeder (PDV) heeft positief gereageerd op het verzoek van de Commissie Paarden van het Productschap Vee en Vlees om als PDV een bijdrage te leveren aan een onderzoek naar de voeding van paarden. Het onderzoek richt zich onder andere op voedingswaarding, dierwelzijn en -gezondheid, alsook de voeding van veulens, merries en sportpaarden. Het onderzoek zal vermoedelijk grotendeels worden uitgevoerd door het Praktijkonderzoek voor de Rundvee-, Paarden- en Schapenhouderij.

Aanleiding voor de financiering is een achterstand in kennisbehoefte bij de voeding van paarden. In eerste instantie zullen voornamelijk literatuurstudies worden uitgevoerd. Het bestuur heeft ingestemd met een tweejaarlijkse bijdrage van fl. 200.000,-.

In de Speerpuntenanalyse kennisbehoefte voeding van paarden staan de prioriteiten voor het onderzoek vermeld. Deze analyse is verkrijgbaar bij het secretariaat van het Productschap Diervoeder.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de secretaris van het PDV, Johan den Hartog (070 370 83 90)

Deel: ' Onderzoek naar voeding paarden '