Museon Den Haag

Persbericht datum: 3 juni 2014

Imiteer je favoriete sprookjesfiguur!

One minute of fame bij de Museon Helden op Sokkels Imiteer je eigen favoriet op de Fred

Zaterdag 7 juni a.s. is het mogelijk een selfie te nemen als Held op Sokkel. Het winkelend publiek wordt uitgenodigd op de speciale sokkel plaats te nemen als levend standbeeld. Imiteer samen met aanwezige helden als Ilse de Lange en Waylon, Roodkapje en Lady Gaga, je favoriete artiest, filmster of sprookjesfiguur. Alle imitaties zijn welkom! De Helden op Sokkels zijn op de Frederik Hendriklaan in Den Haag te vinden tussen 13.00 en 16.00 uur.

Helden op Sokkels wordt georganiseerd door het Museon in samenwerking met het Theatergezelschap Mar&Co. Deze activiteit maakt deel uit van de tentoonstelling Imitatie, nadoen is een kunst, die in het Museon is te zien tot en met 7 september 2014.

Word creatief door te imiteren!
In de tentoonstelling Imitatie, nadoen is een kunst leer je allerlei soorten imitatie kennen, zowel in de natuur, in de wereld van de technologie als bij jezelf. Je kunt zelfs creatief worden door te imiteren! Ontdek het zelf door te spelen tegen robots, apen na te apen, je te camoufleren tussen de zebra's en te dansen met de sterren. Stap op het podium, geef een eigen popconcert, leer een echte van een valse diamant te onderscheiden en vergelijk een authentieke designertas met een namaakversie. Een expositie boordevol leuke onderdelen met echte robots! Bovendien worden er in de meivakantie extra activiteiten georganiseerd. Imitatie, nadoen is een kunst is te zien tot en met 7 september 2014. Meer weten? Kijk op www.museon.nl voor het uitgebreide activiteitenprogramma.

Museon, museum voor cultuur en wetenschap
Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie en een interdisciplinaire benadering. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen.

Museon
Stadhouderslaan 37