IEDEREEN CLAIMT HET, BELVILLA HEEFT HET
Wie op vakantie wil hoeft zijn informatie tegenwoordig niet meer telefonisch of aan de balie van het reisbureau te halen. Alle gegevens die nodig zijn om een reis te plannen zijn met één druk op de knop of een klik van de muis te vinden. Maar de mogelijkheden van dit nieuwe medium gaan verder. Inmiddels heeft een grote verhuurder van Europese vakantiehuizen een site ontwikkeld waar de accommodaties niet alleen bekeken kunnen worden, maar ook rechtsreeks, on-line, te boeken zijn.

Hoewel verschillende aanbieders in de reisbranche beweren een site te hebben waar direct geboekt kan worden, is Belvilla Vakantiewoningen de allereerste bij wie dat daadwerkelijk mogelijk is. Door de website te koppelen aan de database (waarin alle actuele informatie over de huizen is opgeslagen) kunnen mensen een huis of appartement direct voor een bepaalde periode vastleggen. De bezoeker controleert of het huis van zijn keuze beschikbaar is, vult een elektronisch boekingsformulier in en de voorpret kan beginnen. We hoeven dus niet meer op post of e-mail te wachten om te vernemen of onze boekingswens eigenlijk wel uitvoerbaar is. Daarmee luidt deze website een nieuw fenomeen in: vakanties boeken via Internet.

Hans van Vilsteren, marketing manager van Belvilla, heeft hoge verwachtingen van het on-line boekingssysteem. 'Als je bedenkt dat het aantal internet-aansluitingen nog steeds alleen maar groeit, dan is dit een medium waar enorme kansen liggen voor iedereen die iets aan te bieden heeft. Bovendien is het een makkelijke en aantrekkelijke manier om je vakantie te regelen, steeds meer mensen zullen dat gaan ontdekken.' In dit optimisme staat Van Vilsteren niet alleen. Volgens Trendbox waren in mei '98 al 1,4 miljoen Nederlanders van 16 jaar en ouder minimaal 1 x per week op het Net te vinden en rond 2010 zal meer dan de helft van onze volwassen bevolking actief zijn op het web.

Wie een bezoekje brengt aan www.belvilla.nl kan niet alleen rekenen op veel foto's en beschrijvingen van vakantiehuizen, maar ook op leuke extraatjes als een gratis Ski-atlas op CD-Rom voor snelle boekers en een maandelijkse loterij. Is het nodig om mensen op zo'n manier te verleiden? 'Dit is een nieuw fenomeen, de meeste vakantiegangers hebben nog nooit via Internet geboekt. Dankzij zo'n tombola kunnen mensen op een prettige manier vertrouwd raken met de site,' aldus Van Vilsteren. Bezoekers van de site hebben bovendien een voorsprong: het nieuwe seizoen is via Internet altijd al 6 weken voor het uitkomen van de gidsen te boeken. De communicatiemiddelen van morgen werken vandaag al, ook in de reiswereld.

ACHTERGRONDINFORMATIE:
Belvilla, gevestigd in een fraai nieuw pand in Heerhugowaard, is zo'n tien jaar geleden opgericht en in korte tijd uitgegroeid tot de grootste speler op de Nederlandse markt van vakantiehuizen. Jaarlijks gaan ruim 135.000 mensen op vakantie naar een Belvilla-accommodatie in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië of Tsjechië.

De belangrijkste kracht van deze onderneming ligt in het feit dat gewerkt wordt zonder tussenkomst van reisbureaus of touroperators, Belvilla heeft dus rechtstreeks contact met haar klanten. Wat zij vooral waarderen is de aandacht waarmee de huizen worden voorbereid op hun komst. Belvilla zorgt voor een 'home away from home', bijvoorbeeld door de kachel vast aan te zetten, de bedden op te maken, en de houtblokken klaar te leggen in de open haard.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie, beeldmateriaal of het organiseren van een bezoek aan Belvilla Vakantiewoningen
kunt u contact opnemen met Prom Communications b.v., Wim Wilmont, tel. 0299
- 391 591.

U vindt dit persbericht ook op de Belvilla-site: www.belvilla.nl/algemeen, klik op 'voor de pers'

Deel: ' Online vakanties boeken bij Belvilla '