Surfer.nl van start

Groningen - Op 16 februari 1999 zal Surfer.nl on-line gaan. Surfer.nl is een on-line webwinkel, waar een groeiend aantal soorten producten on-line kunnen worden gekocht. Bij de start op 16 februari zal het productaanbod bestaan uit portable PC producten, zoals bijvoorbeeld notebooks, tassen, en portable printers. Dit is echter nog maar één categorie; er worden nu besprekingen gevoerd met detailhandelaren die hun producten via Surfer.nl te koop aan willen bieden, waaronder een grote muziekhandel in het noorden van het land.

Surfer.nl zal uitgroeien tot het grootste on-line warenhuis van Nederland waar allerlei soorten producten kunnen worden gekocht: van huishoudelijke apparatuur tot computer apparatuur en van muziekinstrumenten tot juwelen. Al deze producten kunnen thuis vanuit de luie stoel, of vanaf kantoor via het internet worden besteld.

De makers van Surfer.nl - Com-bat Intra- en Internet - kwamen erachter dat er een aantal factoren waren waarom de groei van on-line zaken doen werd belemmerd. Ten eerste omdat het aanbod voor de klanten niet uitgebreid genoeg was en de prijzen niet goedkoper of zelfs nog duurder waren dan in de winkel. Ten tweede omdat ondernemers werden afgeschrikt door de hoge investeringen die zijn gemoeid met het opzetten van een winkel op internet, waarbij het onbekend bleef of deze investeringen ooit weer terug verdiend zouden worden. Aan al deze bezwaren is met de komst van Surfer.nl tegemoet gekomen. Het productaanbod zal steeds verder groeien door samenwerkingsverbanden met detailhandelaren. De producten zijn goedkoper dan in de winkel. En de ondernemers waarmee Surfer.nl gaat samenwerken, hoeven niet op te zien tegen hoge investeringskosten, aangezien de internetwinkel al is gebouwd.

Het internetadres is https://www.surfer.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Jouke Visser

Com-bat Intra- en Internet