FNV BONDGENOTEN

APS: Onrust bij kledingketen Piet Zoomers

FNV Bondgenoten is ongerust over de gang van zaken bij kledingketen Piet Zoomers. De bond vermoedt dat Piet Zoomers een reorganisatie aan het doorvoeren is om financiële problemen op te lossen. Er zou zijn gesneden in de contracten van de 180 werknemers en ook sponsoractiviteiten zouden deels zijn gestaakt. Onder het personeel van het bedrijf heerst grote onrust.
FNV Bondgenoten eist spoedoverleg en wenst duidelijkheid over de stand van zaken.

Bestuurder Manuel Plagge reageert verontwaardigd: 'Er is wat aan de hand bij Piet Zoomers, dat is duidelijk. Om de financiële problemen het hoofd te bieden wordt onder meer bezuinigd op het personeel. FNV Bondgenoten is hier niet over ingelicht. Dat is op z'n zachtst gezegd niet netjes. Een ondernemingsraad is er niet bij Piet Zoomers, dus de directie gaat zijn gang. En dat kan natuurlijk niet.' FNV Bondgenoten heeft vandaag een brief naar Piet Zoomers gestuurd waarin de bond aandringt op spoedig overleg over de ontstane situatie. Mocht er sprake zijn van een reorganisatie dan wil de bond overleg over een sociaal plan om de gevolgen daarvan op te vangen. Ook wil de bond afspraken maken over de totstandkoming van een ondernemingsraad bij Piet Zoomers.

Bij Piet Zoomers werken 180 mensen verdeeld over 10 zaken. Het kledingbedrijf is vooral actief in Overijssel en de Achterhoek.

Meer informatie:
Manuel Plagge, bestuurder, 0570-512142, 06-51255933 Jos van Dijk, voorlichter, 030-2738377, 06-22518743

12 okt 01 14:04

Deel: ' Onrust bij kledingketen Piet Zoomers '