ONSTREAM GEEFT RESELLERS KANS NIEUWE ADR-TECHNOLOGIE TE PROBEREN

……Speciaal introductieaanbod en kans om weekend New York te winnen

Colorado/Eindhoven, 15 juni 1999 – OnStream, producent van high-capacity removable opslagsystemen voor werkgroepservers en krachtige desktop-pc's, biedt resellers een speciaal introductieaanbod waarbij een korting van 30 procent wordt verleend op de normale dealerprijzen.

Het aanbod, dat loopt tot einde juli, geldt voor alle eerste drives die door dealers worden besteld, en heeft betrekking op twee OnStream-drives: de DI30, een interne drive van 30GB die normaal wordt verkocht voor f 679,00 (excl BTW) en de SC30, een SCSI-drive van 30GB die in de winkel wordt verkocht voor f 1149,00 (excl BTW). Het doel van de actie is resellers zelf kennis te laten maken met de capaciteit en het gebruiksgemak van OnStreams Advanced Digital Recording-technologie. Ook een gratis ADR-cartridge van 30GB van f 89,95 behoort tot de actie. Daarnaast kan iedere reseller deelnemen aan een prijsvraag met als hoofdprijs een weekend New York voor twee personen.

Toine Stokbroekx, Regional Sales Manager Europe bij OnStream, licht toe: "Wij willen bereiken dat resellers zelf de drive uitproberen en zo ervaren wat de voordelen van de ADR-technologie zijn. We zijn ervan overtuigd dat dealers, als zij de drives eenmaal in gebruik hebben genomen, onder de indruk zullen zijn van de capaciteit, de snelheid en het gebruiksgemak van deze technologie. Zij zullen de drives dan ongetwijfeld in voorraad nemen en aanbieden als een snelle, aantrekkelijk geprijsde backup-oplossing. De ADR-technologie van OnStream vertaalt zich in effectieve cartridge-gebruikskosten van slechts $1 per gigabyte."

De Advanced Digital Recording (ADR)-technologie is een volstrekt nieuwe, digitale tape-opslagoplossing met variabele snelheden. De door 47 patenten (inclusief de aangevraagde) beschermde technologie is gebaseerd op revolutionaire 8-kanaals array-technologie waardoor tegelijkertijd acht gegevenssporen kunnen worden gelezen en geschreven. Deze technologie staat aan de basis van veelzijdige tapedrives die behalve snel en gebruiksvriendelijk ook aantrekkelijk geprijsd zijn. De drives maken het ook mogelijk 12 uur aan videobeelden of 250 uur aan MP3-audio op te slaan; beeld en geluid kunnen direct vanaf de cartridge worden afgespeeld.

Het aanbod is geldig tot eind juli en de drives kunnen worden besteld bij de Nederlandse distributeurs van OnStream; Amtron 035 - 6956800 en Hastec 050 - 5424900.

OnStreams producten

De OnStream DI30 (interne IDE) en DP30 (externe parallelle poort) digitale drives voor gebruikers van desktopsystemen bieden tot 30 GB - ofwel 10.000 diskettes - opslagcapaciteit met een interne overdrachtsnelheid tot 1 MB per seconde (3,6 GB/u). De verkoopprijs bedraagt

fl 679,00 en fl 899,00 (exclusief BTW).

De OnStream SC30 en SC50 digitale tapedrives voor gebruikers van pc-servers en bedrijfskritische workstations zijn interne SCSI-oplossingen met een opslagcapaciteit van 30 en 50 GB en een interne overdrachtsnelheid van maximaal 2MB per seconde (7,2 GB/u). Beide drives bieden voldoende capaciteit om de backup van een server op één cartridge op te slaan. De verkoopprijs bedraagt f 1.149,00 en f 1.589,00 (exclusief BTW).

Cartridges zijn verkrijgbaar met een capaciteit van 30 en 50 GB, voor f 89,95 en

f 114,95 per stuk, of in sets van drie voor f 225,95 en f 294,95 (prijzen exclusief BTW).

Alle OnStream drives worden standaard geleverd met OnStream Echo, het eerste softwareproduct dat de lage kosten van de tapetechnologie combineert met het gebruiksgemak van een diskdrive. Met deze software kunnen alle eerder opgeslagen versies van bestanden eenvoudig vanuit elke applicatie worden opgeroepen. Bovendien kunnen alle voorkomende bestanden worden opgezocht op alle cartridges.

Over OnStream

OnStream, Inc. is in 1998 opgericht met het doel betaalbare removable opslagsystemen met een grote capaciteit te leveren voor pc-servers, workstations en zware desktop-pc's. Het in Colorado (Verenigde Staten) gevestigde particuliere bedrijf is voortgekomen uit het Nederlandse Philips. Philips heeft een fors aandeel in de nieuwe onderneming. De R&D activiteiten van OnStream zijn gevestigd in Eindhoven. Met de gepatenteerde ADR-technologie bieden de eerste producten van OnStream een opslagcapaciteit tot 50 GB, waarmee wordt ingespeeld op de groeiende vraag naar oplossingen met een juiste combinatie van capaciteit, performance, betrouwbaarheid en gebruiksgemak - tegen prijzen die voor de hedendaagse gebruiker van krachtige desktopsystemen en pc-servers zeer aantrekkelijk zijn.

Meer informatie over OnStream en de partners van OnStream treft u aan op de volgende websites: http://www.philips.com, http://www.verbatimcorp.com, http://www.cai.com, http://www.onstream.com

OnStream, ADR, OnStream Echo, het OnStream-logo en het ADR-logo zijn handelsmerken van OnStream, Inc. Alle andere genoemde handelsmerken zijn het eigendom van de respectievelijke firma's.

Deel: ' Onstream geeft kans nieuwe adr-technologie te proberen '