ONSTREAM KOMT OP DE MARKT MET OPSLAG-OPLOSSINGEN VOOR MACINTOSH

Dé backup-oplossing voor Mac-gebruikers

Eindhoven, 10 februari 2000 - OnStream komt eind februari op de markt met een digitale opslagdrive voor de Macintosh. OnStreams externe SCSI Echo 30 GB drive is voorzien van Retrospect Desktop Backup-software van Dantz. Dantz is de onbetwiste marktleider op het gebied van backup-applicaties voor de Macintosh.

Met een opslagcapaciteit van 30 gigabyte en een prijs van NLG 1719,00 levert OnStream opslag mogelijkheden met hoge capaciteit binnen het bereik van de Mac-gebruiker. De kosten per gigabyte zijn lager dan de kosten van welke andere oplossing dan ook. De native overdrachts-snelheid van 2 MB/seconde voorziet gebruikers van de Apple PowerMac, G3 en G4 van een betaalbare, betrouwbare, gebruiksvriendelijke backup-oplossing met hoge capaciteit.

De ADR-technologie van OnStream biedt hoge capaciteit tegen gunstige prijzen, aldus Jon Maroney, directeur productmarketing bij Dantz Development Corporation. De huidige grotere vaste schijven vereisen krachtige backup-voorzieningen. De Echo 30GB-drive van OnStream voorziet daarin, zonder het budget zwaar te belasten.

Mac-gebruikers die een Echo 30 GB SCSI-drive aanschaffen beschikken over alle functionaliteit en betrouwbaarheid die van Retrospect de eerste keus hebben gemaakt voor backup-voorzieningen op de Macintosh. Met de gebruiksvriendelijke EasyScript-functie kan de gebruiker eenvoudig een planning opstellen voor automatische, probleemloze backups. De 'true verification'-functie, waarbij originele bestanden opnieuw worden gelezen en op byte-niveau worden vergeleken met de opgeslagen bestanden, garandeert het hoogst mogelijke niveau van data-integriteit. Om tijd en media uit te sparen biedt Retrospect de mogelijkheid incrementele backups te maken naar meerdere complete cartridge-sets, bij wijze van extra beveiliging. Zo kunnen op een eenvoudige manier afzonderlijke bestanden - of zo nodig zelfs een hele vaste schijf - worden hersteld.

Onze klanten vragen al lang om ondersteuning voor de Mac, aldus Joseph Wright, manager desktop-productlijn bij OnStream. Veel Mac-gebruikers zijn creatieve en technische professionals die behoefte hebben aan veel meer opslagcapaciteit dan wordt geboden door de huidige removable opslagproducten. Door samen te gaan met Dantz kunnen wij nu in die behoefte voorzien.

Prijs en beschikbaarheid

De Echo 30 GB externe SCSI-drive met Dantz Retrospect Desktop Backup-software zal vanaf eind februari 2000 via de bekende kanalen verkrijgbaar zijn. Meer informatie over verkoopadressen kunt u vinden op www.onstream.com. De drive is verkrijgbaar voor

NLG 1719,00. Removable cartridges van 30 GB zijn leverbaar voor NLG 98,00 per stuk, of NLG 245,00 per drie stuks.

Over OnStream
OnStream is opgericht in 1998 en levert betaalbare removable opslagoplossingen met hoge capaciteit voor servers, werkstations en krachtige desktops. Het in Colorado (VS) gevestigde particuliere bedrijf is een spin-off van Philips. Alle OnStream-drives werken met de door OnStream gepatenteerde ADR-technologie (Advanced Digital Recording). Meer informatie vindt u op de website www.onstream.com.

-einde persbericht-

Zoekwoorden: