COMPUTER ASSOCIATES VERVOLGT DONATIE-TRADITIE MET TWEEDE 'ONTBIJT-NAAR-LIEFDADIGHEID'-WEEK

Nieuwegein / New York, 2 februari 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) doneert deze week opnieuw fondsen die normaal gebruikt worden voor het wereldwijde ontbijtprogramma, aan liefdadigheidsinstellingen over de hele wereld. Deze actie is het vervolg op het succes van CA's eerste 'Ontbijt-naar-liefdadigheid'-week, in de herfst van vorig jaar. Die actie bracht toen bijna 60.000 dollar op.

"Het grote succes van de eerste 'Ontbijt-naar-liefdadigheid'-week inspireerde CA om met dit programma door te gaan", zegt Gary Quinn, CA executive vice president. "CA verplicht zich de minderbedeelden van onze wereldwijde maatschappij te helpen. We zijn er zeker van, dat een tweede 'Ontbijt-naar-liefdadigheid'-week even succesvol zal zijn als vorig jaar."

Duizenden dollars worden gedoneerd aan verschillende goede doelen over de wereld, waaronder de Hospital for Sick Children Foundation (Noord-Amerika), Ronald McDonald House (Noord-Amerika), American Cancer Society (Noord-Amerika), Scottish Rite Children's Medical Center (Noord-Amerika), Islandia Safe Communities (Noord-Amerika), Community Chest in Hong Kong (Azië), Children's Society (Azië); Cranio Facial Foundation (Australië), Children with Cystic Fibrosis-Dream Holidays (Europa), Streetwork (Europa) en Fundacacao Antonio Prudente (Latijns-Amerika).

De bijdrage uit Nederland is bestemd voor Streetwork. "Streetwork is een instelling in de binnenstad van Frankfurt, die zich specifiek met jonge mensen bezighoudt. Zij krijgen begeleiding en praktische hulp bij problemen en in moeilijke situaties. De meesten van hen vallen buiten het sociale-zekerheidssysteem", zegt Manfred P. Buddeberg van Streetwork. "Dankzij de vrijgevigheid van particuliere sponsors en de sociale verantwoordelijkheid van bedrijven als Computer Associates, kunnen we deze dakloze kinderen een warm verblijf, eten, medische zorg en alle professionele ondersteuning geven, die ze nodig hebben om weer een normaal leven te gaan leiden, net als andere kinderen van hun leeftijd." Sinds de oprichting in 1976 door Chairman en CEO Charles Wang, geeft CA haar medewerkers dagelijks gratis ontbijt. Tijdens de 'Ontbijt-naar-liefdadigheid'-week doneert CA alle ontbijtfondsen aan goede doelen om zo sociale verantwoordelijkheid te bevorderen.

Medewerkers van CA zijn bij een breed scala aan acties voor goede doelen betrokken. CA stimuleert deze betrokkenheid via het Matching Charitable Gifts Program. Dit programma houdt in dat CA iedere gift aan ziekenhuizen, gemeenschapsfondsen, onderwijs-, culturele en maatschappelijke instellingen en milieu-organisaties met 200 procent verhoogt.

CA is wereldwijd ook een actieve sponsor van vele liefdadigheidsinstellingen voor kinderen, waaronder the National Center for Missing en Exploited Children, Make-A-Wish Foundation en The Smile Train.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.

Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34
Email wassa01@cai.com

of:

Sterk Werk Communicatie B.V.

Wilbert Scheer, Communicatieadviseur
Tel (010) 456 78 49