Gemeente Rotterdam

Stadhuis Rotterdam -- Actueel:
Ontbrekende straatnaamborden terug in centrum

Wethouder Van der Tak schroeft maandag 30 augustus, samen met leden van de werkgroep Bever (Beter Veilig Rotterdam), het straatnaambord 'Coolsingel' aan de gevel van het Stadhuis. Dit gebeurt om 10.30 uur op de hoek Doelwater/Coolsingel.

De werkgroep Bever ontdekte onlangs dat op veel plekken in het centrum van de stad de straatnaamborden ontbreken. Nieuwe gebouwen blijken vaak geen straatnaambord te hebben en van bestaande gevels worden de borden regelmatig gestolen. De dienst Gemeentewerken zal de komende weken op 50 plekken in het centrum van de stad nieuwe straatnaamborden plaatsen. Het bord 'Coolsingel' is het eerste bord in deze reeks.

De werkgroep Bever is ontstaan tijdens de bijeenkomsten rond 'Nieuw Rotterdam, Koers 2005'. De werkgroep heeft toen adviezen over het thema veiligheid opgesteld, die later in de Toekomstvisie zijn verwerkt. Leden van de werkgroep hebben na het stadscongres in 1996 hun werkzaamheden voortgezet. Hun activiteiten zijn gericht op een schoon, heel en veilig Rotterdam.

Deel: ' Ontbrekende straatnaamborden terug in centrum Rotterdam '